رییس دانشگاه تبریز گفت: فقط توجه به مراکز علمی برای اداره علمی کشور کافی نیست و دانشگاهیان باید در تصمیم‌سازی‌های حساس نقش بیشتری ایفا کنند.

محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص  مطالبات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم اظهار کرد: دولت دوازدهم باید به مراکز علمی و دانشگاهی توجه جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه زیربنای همه توسعه‌ها، توسعه علمی است، گفت: این توجه صرفا مادی نیست و در همه این گفتمان‌ها نگاه علمی و توجه به مراکز علمی باید در اولویت باشد و تبدیل به گفتمان غالب شود و هیچ فعالیتی بدون توجه به علم انجام نشود.

رییس دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه به خود دانشگاهیان باید توجه بیشتری شود، افزود:  فقط توجه به مراکز علمی برای اداره علمی کشور کافی نیست و دانشگاهیان باید در تصمیم‌سازی‌های حساس نقش بیشتری ایفا کنند.

پورمحمدی اظهار کرد: توسعه دانشگاه‌ها و رابطه بین علم‌ و صنعت اقتضا می‌کند الزام‌های قانونی برای این موضوع وجود داشته باشد.

وی ادامه داد:  همچنین باید تدابیری اندیشیده شود که مراکز علمی یک درصد اعتبارات جاری را به کارهای علمی اختصاص دهند.

رییس دانشگاه تبریز اظهار کرد: لازمه پیشرفت‌های علمی، آزادی آکادمیک است  و نیاز به یک نوع فضای باز سیاسی فرهنگی اجتماعی دارد تا در قالب بحث، گفت‌وگو و تضارب آراء و فارغ از مسائل امنیتی بلوغ اجتماعی توسعه پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متولی آزادی آکادمیک در دانشگاه‌ها در بخشی از موارد دولت است و بخشی نیز به رسانه‌ها و مطبوعات بازمی‌گردد که با تنویر افکار عمومی و نشان دادن جایگاه دانش و دانشگاهیان انجام می‌شود و قسمتی نیز مربوط به دستگاه‌های دیگر است که باید وارد شوند و مشوق‌هایی را در این زمینه ایجاد کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.