جلیل روحانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در دو سال قبل آذربایجان شرقی از نظر نرخ بیکاری مقام اول را در کشور به خود اختصاص داده است، افزود: در سال 96 نیز بیش از 50 میلیارد ریال برای حمایت از طرح های اشتغالزا و کاهش نرخ بیکاری در استان تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: طی سالجاری طرح جدیدی برای حمایت از اشتغال اجرا خواهد شد که در این طرح رویکرد پرداخت تسهیلات به جای فردمحوری به طرح محوری تغییر می کند و دولت از طرح هایی که برای 2 نفر یا بیشتر شغل ایجاد کند، حمایت جدی تری خواهد کرد.
روحانی با بیان اینکه اولویت بندی برای استفاده از این اعتبار بر اساس نیاز سنجی های استان انجام شده و بیشترین رشته های پر اشتغال فرش و کفش است، افزود: این میزان اعتبار شناور بوده و هر شهرستانی که بتواند بیشترین اعتبار را جذب کند، مختار است.
وی ، اجرای طرح کارورزی با هدف آموزش و شناسایی نیروهای آماده به کار درمحیط های علمی و دانشگاهی و طرح تکاپو برای شناسایی مشاغل پرطرفدار در نقاط مختلف کشور را از جمله طرح ها و برنامه های دولت برای کاهش نرخ بیکاری در کشور برشمرد که اقدامات اولیه برای اجرایی شدن آنها درسال 96 آغاز شده است.
روحانی، اجرای طرح تاک و حرکت را از دیگر طرح های اشتغالزایی در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد که از امسال برای اجرایی شدن خیز بر خواهند داشت.
خبرنگار: علی کبیر**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7239/3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.