به گزارش خبرآنلاین، این ورزشکار نابغه کشور که از حدود دو ماه قبل صعود به قله لهوتسه را استارت زده بود ، حدود ۱۰روز قبل توانست به همراه سه ورزشکار تبریزی بدون استفاده از اکسیژن به قله مرتفع جهان را فتح کرده و نام خود را در میان هیمالیانوردان باشگاه هشت هزار متری ثبت کند.

وی تنها کوهنورد ایرانی است که تمامی ۱۴ قله مرتفع و بالای هشت هزار متری جهان را با اراده ای پولادین و عزمی راسخ طی مدت حدود ۱۰ سال فتح کرده و پرچم مقدس جمهوری اسلامی را بر آنها برافراشته است.

قیچی ساز برای نخستین بار در سال ۱۳۸۴ با استفاده از اکسیژن توانست اورست را فتح کند.

مراسم استقبال از این ورزشکار نامی تبریز در محوطه سالن حجاج فرودگاه بین المللی تبریز، از سوی باشگاه شهرداری تبریز برگزار شد و حاضران با شعارهای ' عظیم پاشا چوخ یاشا' از وی استقبال کردند.

عظیم قیچی ساز در این مراسم ضمن بوسیدن دست و پای مادر و پدر خود گفت: من در طول سال هایی که اقدام به صعود به قلل مرتفع جهان کرده ام همواره از پشتیبانی و حمایت های بی دریغ والدین خود، دوستان، مربیان، باشگاه و مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز و مهمتر از همه مردم شهرم بهره های فراوانی برده ام.

قیچی ساز اظهار کرد: زمانی حدود ۱۰ سال قبل همه آرزوی فتح اورست توسط ورزشکاران ایرانی را داشتند اما امروز به همت دوستان و حمایت های مردمی توانسته ایم تمامی ۱۴ قله بالای هشت هزار متر جهان را فتح کنیم و این افتخاری است که نه تنها به من و دوستانم ، بلکه به ایران و آذربایجان تعلق دارد.

وی، خود را نماینده فرهنگ و تمدن بالای آذربایجان در سایر کشورها دانست و افزود: امروز با افتخار اعلام می کنم که نام تبریز و آذربایجان در تمامی قلل مرتفع جهان می درخشد و کسانی که در این وادی حضور می یابند از آن اطلاع می یابند.

قیچی ساز با بیان اینکه در حال حاضر افزون بر ۶۰ درصد صعودهای ایران متعلق به ورزشکاران آذربایجانی و تبریزی است، گفت: در جریان این صعودها بسیاری از کوهنوردان و هیمالیانوردان جهان از اروپا، آمریکا و آسیا از ما به عنوان مشاوران خود استفاده می کنند.

وی، صعود اخیر خود و ورود به باشگاه هشت هزارتائی های جهان به مردم ایران و آذربایجان تقدیم کرد.

قیچی ساز متولد سال ۱۳۶۰ در تبریز است که فعالیت های حرفه ای خود در رشته کوهنوردی را از سال ۱۳۷۸ آغاز کرده است.

وی در سال ۱۳۸۱ نخستین صعود برون مرزی خود را به قله شش هزار و ۴۰۰ متری ماربل وال در کشور قزاقستان آغاز کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 663304
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.