عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز معتقد است دولت باید دانشگاه‌های دولتی را ادغام کند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، دکتر محمد باقر بهشتی در خصوص انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم، بیان کرد: انتظاراتمان از دولت این است که علاوه بر مدنظر قراردادن مسائل علمی در تمامی تصمیمات، در مدیریت‌های کلان، میانی و پایه از نیروهای پاک دست و حرفه‌ای استفاده کند. 
وی ادامه داد:متناسب با توانایی‌های علمی و تجربه‌ی افراد، به آنان پست داده شود؛ به طوری که دولت در هر حوزه از توان افراد متخصص استفاده کند.
بهشتی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌ها در ایران بیش از نیاز جامعه است، عنوان کرد: دولت باید در چارچوب اهداف و برنامه آمایش سرزمینی و اسناد بالادستی، نسبت به ادغام دانشگاه‌های دولتی اقدام کند؛ همچنین کیفیت سطح آموزشی دانشگاه‌ها بالا رود و تربیت نیرو نیز متناسب با تقاضای جامعه باشد.
وی در پاسخ به این سئوال که دولت چگونه نشاط را در جامعه دانشگاهی افزایش دهد، گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، بر وجود نشاط اجتماعی به ویژه بین جوانان تأکید شده است که بنده معتقدم با رونق اقتصادی و حل مشکلات بیکاری جوانان، نشاط به جامعه باز می‌گردد.
بهشتی افزود: ایجاد اشتغال، محیط دانشگاه را از حالت بی روح خارج کرده و نشاط و امید به آینده را بیشتر می‌کند. 
وی با بیان اینکه باید نسبت به برگزاری جشن‌های دینی و  ملی اهتمام بورزیم، گفت: واقعاً بلد نیستیم جشن را چگونه برگزار کنیم، باید در جشن‌ها از پتانسیل جوانان استفاده کنیم. 
عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز با بیان اینکه برای پیشبرد برنامه‌های دانشگاهی نیاز به تغییر مسئولان نیست، خاطرنشان کرد: اگر انتخاب مدیران بر اساس روش مدیریت عمودی انجام گرفته باشد، در پیشبرد اهداف دانشگاهی با مشکل مواجه نخواهیم شد. 
بهشتی گفت: فردی که سابقه‌ی مدیریت در سطوح پایین را در کارنامه دارد، می‌تواند در سطح بالاتر نیز به خوبی مدیریت کند، به عنوان مثال کسی که مدیریت گروهی را در دانشگاه انجام داده، با مرور زمان، می‌تواند مدیریت مجموعه‌های بزرگتری را در دانشگاه برعهده گیرد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.