به گزارش ایرنا، نقی مسکینی روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال مراغه افزود: بررسی کارشناسی طرح های تولیدی و اشتغال زا با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی تسهیل می شود.
وی ادامه داد: رسیدگی به این طرح ها توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و صندوق کارآفرینی تسریع و تسهیل می شود.
وی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: رویکرد اصلی تمامی سازمان ها و نهادها عمل به این منویات و تلاش در جهت رونق و توسعه بخش های تولیدی و افزایش اشتغال باشد.
وی گفت: بر اساس مصوبه کارگروه اشتغال این شهرستان از این پس، ضمانت نامه های بانکی برای ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی در این شهرستان در مناطق روستایی تسهیل خواهد شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز در این نشست با اشاره به ارائه تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی در این شهرستان گفت: در سال 95 ، حدود چهار میلیارد و 440 میلیون ریال تسهیلات به 91 طرح در این زمینه با معرفی به بانک های عامل پرداخت شده است.
ایوب خیراللهی افزود: با توجه به اجرای طرح تکاپو در کشور، روند ارائه تسهیلات برای طرح های پشتیبان اشتغال زا در این شهرستان نسبت به گذشته تسهیل و روند آن تسریع می شود.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراغه نیز گفت: در سال گذشته یک هزار و 103 فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.
ناصر مظهریان افزود: در 2 ماه اول سال جاری نیز فقط 29 فرصت شغلی در این سامانه به ثبت رسیده لیکن توجه به امر اشتغال زایی و توجه به طرح های تولیدی و اشتغال زا باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.