به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز سه شنبه در جلسه شورای ترافیک این شهرستان افزود: ساماندهی ترافیک شهری عجب شیر نیازمند برنامه ریزی دقیق و فرهنگ سازی گسترده بوده و ترویج فرهنگ صحیح رانندگی برای پیشبرد اهداف ترافیکی باید در اولویت قرار گیرد.
وی به نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در میدان بسیج این شهر اشاره کرد و ادامه داد: با توجه‌ به‌ پر تردد بودن این میدان و به‌ منظور کاهش تصادفات رانندگی و ساماندهی ترافیک در این مسیر، چراغ راهنمایی و رانندگی در این میدان ‌نصب می شود.
وی اضافه کرد: پلیس راهور این شهرستان نیز باید با کار کارشناسی مکان های نصب علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی در این میدان را شناسایی کرده و شهرداری نیز برای نسبت به تکمیل کامل نصب تابلوها و چراغ راهنما در میادین شهری اقدام کند.
وی با بیان اینکه علائم جاده ‌ای در افزایش ضریب ایمنی راه‌ ها نقش موثری داشته و زبان گویای جاده‌ ها محسوب می ‌شوند، گفت: در راستای افزایش ضریب ایمنی جاده ‌های مواصلاتی این شهرستان، علائم ایمنی راه ها از جمله تابلوهای اخباری و انتظامی در محورهای مواصلاتی توسط راهداران نصب شود.
وی افزود: ایمن ‌سازی و ساماندهی نقاط پرحادثه، پاکسازی و زیباسازی حریم راه‌ ها، لکه گیری جاده ها، نصب تابلوها، بازسازی و نوسازی تابلوهای ایمنی قدیمی و فرسوده، نوسازی میله‌ های ترافیکی نصب شده در کمربندی در راستای ایمنی محورهای این شهرستان انجام شود.
فرماندار عجب شیر همچنین بر استفاده از جدا کننده های پلاستیکی برای کاهش ترافیک در خیابان هایی که به تصویب شورای ترافیک این شهرستان رسیده تاکید کرد.
مراثی در این جلسه با تاکید بر لزوم فعال ‌سازی واحدهای مقابله با سد معبر در سطح شهر افزود: با توجه به ایجاد سد معبر از سوی خریداران و فروشندگان خودرو، ایجاد نمایشگاه دائمی اتومبیل در شهرستان برای این منظور ضروری است.
وی خواستار تکمیل میدان شهید باکری در ورودی شهر برای کاهش ترافیکی در اتوبان این شهرستان شد و افزود: تکمیل و تجهیز این میدان در ورودی شهر باید در اولویت طرح های عمرانی شهرداری عجب شیر قرار گیرد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.