به گزارش ایرنا، حافظ باباپور روز سه شنبه در جلسه ستاد بازسازی سیل استان افزود: روند احداث واحدهای سیل زده در روستاهای تبریز، آذرشهر، عجب شیر و مراغه در حال پیشرفت بوده و بازسازی روستاهای بیشتر آسیب دیده با جدیت در حال انجام است.
وی اظهار کرد: از تعداد کل 13 واحد تخریب شده در روستای چنار که قرار است به صورت رایگان احداث و تحویل آسیب دیدگان از سیل شود تاکنون آجر چینی دیوارهای 8 واحد به اتمام رسیده است.
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی یادآوری کرد: علاوه بر 13 واحد تعهد بنیاد از تعداد واحدهایی که از کنار رودخانه نیاز به جابجایی دارد تاکنون از قطعات تفکیکی نسبت به واگذاری به 25 نفر اقدام، زمین آماده به 11 نفر دیگر تحویل و شروع پی کنی و اجرای فنداسیون 5 واحد دیگر نیز انجام شده است.
باباپور ادامه داد: در دیگر روستاهای شهرستان عجب شیر از جمله روستای یایچی، خانیان و دیزج، تاکنون نسبت به تشکیل پرونده واحدهای تخریبی اقدام شده و در این سه روستا در 20 واحد آواربرداری، 8 واحد پی کنی و 4 واحد اجرای فنداسیون انجام شده است.
برای احداث واحدهای سیل زده اخیر آذربایجان شرقی از محل اعتبارهای بازسازی حدود200 میلیون ریال وام با بهره 5 درصد، 50 میلیون ریال وام بلاعوض و 150 کیسه سیمان پاکتی به صورت رایگان تحویل متقاضیان و روستائیان می شود.
سیل روز 25 فروردین به زیرساخت های فنی و خدماتی، مزارع و باغ های تعدادی از شهرستان های آذربایجان شرقی خسارت زد و 43 نفر را در شهرستان های آذرشهر و عجب شیر با خود برد.
شهرستان های آذرشهر و عجب شیر به ترتیب در 35 و 90 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.