به گزارش ایرنا، صابر تقویمی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان هریس از تحویل 16 دستگاه خودرو سواری بین شهری به متقاضیان و درخواست 22دستگاه دیگر در راستای ساماندهی خودروهای مسافربری برون شهری خبر داد و از ساماندهی نشدن سواری های بین شهری در میدان شهید مومنی که گره ترافیکی و نارضایتی اهالی و مسافران را به دنبال داشته انتقاد کرد.
وی از نبود پایانه مسافربری و نیز ثبت نشدن دفترچه و ساعت زنی رانندگان برون شهری در محور هریس - تبریز گلایه کرد و پیگیری و اقدام اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان در ایجاد پایانه مسافربری در این شهرستان را خواستار شد.

تقویمی همچنین تهیه برنامه های فرهنگی از سوی مراکز فرهنگی از جمله صدا و سیما در جهت ارتقاء دانش ترافیکی و رانندگی ،احترام به قوانین و آموزش امداد درسوانح جاده ای را ضروری دانست .
فرماندار هریس همچنین به منظور تامین امنیت مردم و شهروندان خواجه بر انتقال محل پارک خودروهای سنگین در شهر خواجه به خارج شهر تاکید کرد.
تقویمی تامین روشنایی ورودی های اصلی شهرستان بویژه سه راهی هریس و سه راهی شیخ رجب به بخشایش و سه راهی ینگجه را با توجه به اقلیم خاص منطقه در این محورها، از اولویت های شورای ترافیک شهرستان برشمرد و از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست نسبت به نصب چراغ های روشنایی اقدام کند.
وی، همچنین تأمین روشنایی بلوارهای ورودی شهرهای پنج گانه، نصب تابلوهای هشدار دهنده در حین کارهای عمرانی، رسیدگی سریع وجدی به خط کشی جاده ها با توجه به وضعیت نامطلوب خط کشی معابر، نصب تابلوهای راهنمایی و سرعت کاه های استاندارد و پیگیری وضعیت نامناسب خیابان های امام و ولیعصر از جهت ناهمسانی تابلوهای علایم را خواستار شد.
تقویمی، در بخش دیگری از سخنان خود تفکیک اداره راه و شهرسازی از اداره حمل و نقل جاده ای و تخصصی شدن مسئولیت ها را گامی بلند در جهت رفع مشکلات ترافیکی و حمل و نقل و توسعه و نگهداری اصولی جاده ها دانست و حل مشکلات این بخش ها و همچنین بازسازی و رفع مشکلات جاده های مواصلاتی شهرستان با شهرهای تابعه، به خصوص در بخش روستایی را خواستار شد .
فرماندارهریس، نبود پارکینگ در خیابان امام از میدان مومنلو تا سه راهی مهربان را یکی از معضلات و از عوامل اصلی ترافیک دانست و گفت: به این علت بیشتر ماشین ها در این محدوده به صورت دوبله پارک می کنند که امید است به کمک مسئولان شهرستان و همت خود مردم پارکینگی احداث شده و این معضل نیز حل شود.
وی با اشاره به تصویب شورای ترافیک شهرستان هریس در خصوص اجرای طرح پارکبان در خیابان های اصلی شهر، گفت: هر چند تابلوها و علایم در این محدوده نصب شده است ولی متاسفانه تا بحال شهرداری هریس طرح پارکبان در مسیرهای یادشده را اجرایی نکرده است.
تقویمی به تصادفات درون شهری اشاره ای کرد و گفت: در چند محور از جمله خیابان جمهوری از میدان هریس نژاد تا میدان پروین اعتصامی و مسیر هفته بازارجهت جلوگیری از تصادف خودرو با عابران پیاده و تصادف شاخ به شاخ خودروها بایستی کاهنده سرعت نصب شود .
وی در خصوص ساماندهی و تعیین محل مناسب برای خودروهای میوه فروشان گفت: برای خودروهای میوه فروشان در یک مسیر باید مکانی تهیه شود و ساماندهی آن بر عهده شورای شهر و شهرداری است که متاسفانه تا بحال اجرایی نشده است.
شهرستان هریس یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که در 60 کیلومتری تبریز واقع شده و جمعیت این شهرستان بر اساس سرشماری سال1395 افزون بر 69 هزار نفر است.
خبرنگار: محمدطلوعیان** انتشار: پرویز انصاری
/3071/7227
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.