به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: طرح 'هردانش آموز یک مهارت' از جمله طرح هایی است که در کنار تحول نظام آموزشی کشور، به حرفه آموزی دانش آموزان نیز کمک می کند.
وی با بیان اینکه حرفه‌ آموزی و مهارت ‌یابی باید در دستور کار آموزش ‌و پرورش قرار گیرد، گفت: این سازمان نقش اساسی و تعیین ‌کننده ای در تربیت و پرورش فرزندان و نسل آینده ‌ساز کشور بر عهده دارد از این رو باید با اجرای دقیق این طرح، افرادی با مهارت های گوناگون تحویل جامعه دهد.
فرماندار عجب شیر با اشاره به اینکه اجرای طرح 'هر دانش‌آموز یک مهارت' می ‌تواند آثار مثبتی در اشتغال داشته باشد، افزود: با اجرای این طرح‌ ها و اهتمام مدیران مجموعه آموزش‌ و پرورش، امیدواریم در آینده شاهد رشد و تعالی نسل جوان جامعه باشیم.
مراثی با اشاره به اینکه عدم نیازسنجی و توجه به علایق دانش ‌آموزان و دانشجویان یکی از آسیب‌ های آموزشی امروزه جامعه ما است، گفت: باید با احصاء و اولویت ‌بندی علایق دانش ‌آموزان، دانشجویان و نسل آینده ‌ساز، آنها را به سمت‌ و سوی حرفه‌آموزی در زمینه‌هایی که به آنها علاقه‌مند هستند سوق دهیم زیرا ادامه روند مدرک‌ گرائی و آموزش ‌های صرفاً نظری بدون کاربرد عملی در بلندمدت خسارت ‌های جبران ‌ناپذیری را به بدنه نیروی کار فعال و متخصص جامعه وارد خواهد ساخت.
مراثی خاطرنشان کرد: این مهارت ‌ها منجر به مهارت اقتصادی می ‌شود تا در صورت عدم موفقیت در رشته تحصیلی مورد نظر، بتوانند با تکیه بر مهارتی که در دوران دانش‌ آموزی کسب کردند کارآفرینی داشته باشند.
وی نوع نگاه تعصبی خانواده‌ ها را به برخی رشته‌ های تحصیلی چالشی بزرگ در هدایت درست تحصیلی دانش ‌آموزان دانست و تصریح کرد: خانواده‌ ها به سختی می ‌پذیرند که فرزندان آنها در رشته‌ های فنی و حرفه ‌ای و کار و دانش تحصیل کنند، در صورتی که این تقکر نیروی کار فعال شهرستان را به سمت مدرک ‌گرایی صرف سوق می ‌دهد.
در شهرستان عجب شیر، حدود 11 هزار و 409 دانش آموز در 115 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
این شهرستان با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده: عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.