رییس ستاد انتخابات استان از مشارکت 70 درصدی مردم استان در این دوره از انتخابات خبر داد و  گفت: در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، 65 درصد مردم استان به آقای روحانی، 33 درصد به آقای رییسی، 1.3 دهم به آقای میرسلیم و 0.7 نیز به آقای هاشمی طبا رای داده اند.

سعید شبستری خیابانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به حضور بی نظیر مردم پای صندوق‌های رای و خلق حماسه سیاسی دیگر توسط مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی، گفت: خوشبختانه مردم آذربایجان‌شرقی نیز در این دوره از انتخابات، خوش درخشیدند و با حضور با شکوه خود  پای صندوق‌های رای، فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی را محقق کردند.
 وی مجموع تعداد منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان را شش هزار و 381 نفر عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد، شش هزار و 311 نفر مرد و 70 نفر نیز خانم هستند.
رییس ستاد انتخابات استان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از مجموع تعداد منتخبین راه یافته به شوراهای اسلامی شهرها، 302 نفر مرد و 23 نفر نیز خانم هستند.
شبستری ادامه داد: در حوزه شوراهای اسلامی روستاها نیز، شش هزار و 24 نفر، مرد و 48 نفر خانم هستند.
وی با بیان اینکه 53 نفر از بانوان راه یافته به شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، دارای مدرک دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی هستند، اظهار کرد: در حوزه شهری؛ 160 نفر از منتخبین شوراها، مدرک کارشناسی، 65 نفر مدرک کارشناسی ارشد، 18 نفر مدرک دکتری، شش نفر تحصیلات حوزوی دارند و بقیه مدرک تحصیلی پایین تر از کارشناسی دارند.
وی عنوان کرد: در حوزه روستایی نیز 432 نفر مدرک کارشناسی، 67 نفر مدرک کارشناسی ارشد، چهار نفر تحصیلات حوزوی ، 133 نفر مدرک فوق دیپلم، 600 نفر دیپلم دارند و بقیه نیز زیر دیپلم هستند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.