به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری روز چهارشنبه در آئین صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در قرارگاه سپاه عاشورا با بیان اینکه مجاهدت و حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس بی نظیر است، گفت: در جنگ تحمیلی، اعجاز مقاومت اسلامی بر تارک تاریخ معاصر رقم خورد.
وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی پس از فتح خرمشهر وارد مرحله نوینی شد، گفت: رزمندگان ما در دفاع مقدس آیات قرآن را تفسیر کردند.
امام جمعه تبریز اظهارکرد: جهاد فی سبیل الله مایه عزت مسلمانان است و در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما این موضوع را ثابت کردند.
وی با اشاره به اینکه مدافعان حرم راه شهدای دفاع مقدس را ادامه می دهند، گفت: امنیت کنونی کشور به برکت رشادت شهدا و ایثارگران است.
فرمانده سپاه عاشورا هم با یادآوری اینکه در سال 1358 ارتش صدام با پشتیبانی استکبار وارد جنگ نیابتی شد، افزود: دشمن گمان می کرد به لحاظ نامناسب بودن وضعیت سیاسی و اجتماعی ما خواهد توانست به آسانی بر کشور ما غلبه کند.
سردار سرتیپ دوم پاسدار غلام عسکر کریمیان با اشاره به اینکه ارتش تا دندان مسلح صدام در ورودی خرمشهر متوقف شد، گفت: شهید محمد جهان آرا به همراه تفنگ داران نیروی دریایی و تعدادی از مردم عادی که با دست خالی اما ایمانی بالا وارد میدان جنگ شده بودند، 34 روز نیروهای بعثی را پشت دروازه شهر زمین گیر کردند.
وی با اشاره به اینکه سوم خرداد با عنوان روز مقاومت و پیروزی ثبت شده است، گفت: با روحیه شهادت طلبی و استکبار ستیزی توانستیم انقلاب اسلامی را حفظ کنیم.
سردار کریمیان با بیان اینکه در زمان حاضر در جبهه های جنگ نرم، سخت و امنیتی با دشمن درگیریم، اظهارکرد: برای پیروزی نیازمند همان روحیه فتح خرمشهر هستیم.
به گزارش ایرنا، این آئین که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد با تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران همچنین انجام حرکات نمایشی توسط یگان رزمی عمار سپاه عاشورا همراه بود.
خرمشهر پس از 578 روز اشغال توسط رژیم بعث با انجام عملیات بیت المقدس در سوم خرداد 1361 آزاد شد.
خبرنگار: پرویز انصاری** انتشار دهنده:محمد رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.