یک کارشناس فوتبال گفت: برای شرایط کنونی تیم تراکتورسازی، یک مربی باتجربه نیاز است.
 
"محمود نصیرپور" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در خصوص وضعیت مقطع کنونی تراکتورسازی و گزینه‌های احتمالی حضور در نیمکت این تیم اظهار کرد: در مقطع فعلی که تراکتورسازی از جذب بازیکن محروم است، تعجب می‌کنم که چرا به جای وجود گزینه‌های مربیگری باتجربه، نام‌هایی وجود دارد که تجربه کافی در این کار ندارند و برخی از گزینه‌ها نیز در تیم‌های تقریباً بزرگی که بودند، نتوانستند نتیجه لازم را بگیرند و به نظر من با توجه به شرایط پیش آمده، یک مربی باتجربه می‌تواند بحران موجود در باشگاه را مدیریت کند.
 
وی افزود: البته ناگفته نماند که امسال شرایط خیلی سختی در تیم وجود دارد و حتی اگر باشگاه می‌توانست مربی‌ای همچون دنیزلی را هم به خدمت بگیرد، باز هم کار سختی پیش رو داشت؛ به همین دلیل، معتقدم امسال باید پیش از هر چیزی، هواداران خویشتن‌داری کنند و انتظارات خود را از تیم‌شان پایین‌تر بیاورند تا تیم بزرگ تراکتورسازی از این بحران به سلامت عبور کند.
 
وی در خصوص جذب بازیکن برای فصل آینده نیز بیان کرد: در شرایط فعلی، استفاده از بازیکنان رده‌های پایه نمی‌تواند صلاح باشد و مدیران باشگاه باید سعی کنند بازیکنان فعلی خود را حفظ کنند تا با تجربه‌ای که این بازیکنان در تیم دارند، بتوانند مقابل مشکلات عملکرد بهتری داشته باشند.
 
نصیرپور که سابقه زیادی در مربیگری تیم‌های پایه فوتبال تبریز را دارد، خاطرنشان کرد: تبریز، استعدادهای بسیار خوبی در فوتبال دارد و بازیکنان رده‌های پایه باشگاهی مثل فولاد خوزستان، اکثراً در تیم‌های ملی حضور دارند و به نظرم، پتانسیل فوتبال آذربایجان بسیار بیشتر از سایر شهرهاست و اگر از هم‌اکنون روی این استعدادها تمرکز شود، مطمئنم که این بازیکنان در چهار پنج سال آینده، نه تنها می‌توانند نیاز تیم‌های تبریزی را به طور کامل پاسخ دهند، بلکه حتی پتانسیل ترانسفر شدن را نیز دارند.
 
وی تأکید کرد: در مقطع کنونی، گزینه‌های مانند جواد نکونام با وجود این‌که تجربه‌ زیادی در بازیگری دارد، اما نمی‌تواند در کسوت مربی، در تیم بزرگی مثل تراکتورسازی موفق ظاهر شود، چرا که اگر در چند بازی نتواند نتیجه لازم را بگیرد، نمی‌تواند در مقابل واکنش‌های هواداران پرشور تراکتورسازی، قد علم کند. من نمی‌خواهم گزینه پیشنهاد بدهم، اما معتقدم نفرات بسیار بهتر از نکونام در خود شهر تبریز وجود دارند که می‌توانند با تجربه خود، تراکتور را از بحران پیش رو عبور دهند.
 
این کارشناس فوتبال در خصوص بحث‌های تغییر مدیریتی باشگاه تراکتورسازی نیز گفت: آجرلو سابقه خوبی در پاس داشت، اما در استیل‌آذین نتوانست عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد و این تیم نوپا، به زودی به فراموشی سپرده شد و امیدوارم در تراکتورسازی که بسیار با سابقه است، چنین اتفاقی نیفتد. ثبات مدیریتی در یک باشگاه هر چقدر بیشتر باشد، مربی می‌توانند با اطمینان و امنیت بیشتری کار کند؛ البته شنیده‌ها حاکی از آن است که به دلیل نارضایتی هواداران، انتقاد صریح و شفاف بازیکنان و عدم نتیجه‌گیری تیم در فصل گذشته، احتمال تغییر مدیریتی در باشگاه وجود دارد؛ چرا که ضعف مدیریتی، در سوم شدن تیم تراکتور بسیار مشهود بود و بسیاری از وعده‌های مدیرعامل هم عملی نشد.
 
نصیرپور ادامه داد: مدیران بومی خوبی در تبریز از جمله غلامرضا سمندر و امثال وی وجود دارند که می‌توانند عملکرد بهتری در این باشگاه مردمی داشته باشند، چرا که مدیرعامل بومی می‌تواند به شکل رودررو با بازیکنان و هواداران تیم ارتباط داشته باشد، چیزی که در زمان مدیریت آقای آجرلو این به عنوان حلقه مفقوده بود و بسیاری از بازیکنان تیم می‌گفتند که نمی‌توانیم مدیرعامل را پیدا کنیم و فقط بازی به بازی برای تماشای مسابقات همراه تیم بودند. کادرفنی باید جلسات هفتگی با مدیرعامل باشگاه داشته باشد تا بتواند خواسته‌های خود را به گوش مدیریت برساند.
 
وی تأکید کرد: با این‌که ثبات می‌تواند خوب باشد، اما اگر تغییراتی هم به وجود بیاید، شاید امیدواری به سکوها برگردد. باز هم معتقدم علی‌رغم این‌که پرشورهای تراکتور، سال قبل در پی قهرمانی بودند، امسال باید تحمل خود را بیشتر کنند، چرا که با توجه به محرومیت تراکتور از جذب بازیکن، احتمال نتیجه‌گیری ضعیف‌تر از سال گذشته نیز وجود دارد و هر مربی و مدیری که به تراکتور می‌آید، باید بداند که گام در چه مجموعه بزرگی می‌گذارد تا بتواند ارزش و اعتبار تیم را حفظ کرده و بالا ببرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.