به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، حمید هاشم زاده گفت: این طرح ها با پیش بینی سرمایه گذاری 140 هزار میلیارد ریال در دست اجراست.
وی با اشاره به اینکه بهره برداری از این طرح ها ارتقای رتبه صنعتی استان را به دنبال دارد، اظهارکرد: تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت های استان است و پیش بینی می شود امسال 700 طرح به بهره برداری برسد.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آذربایجان‌شرقی سرمایه گذاری را مقدمه و زیربنای اشتغال خواند و با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید بر ضرورت فراهم کردن بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاری به منظور رونق بیش از پیش اشتغال و تولید تاکید کرد.
وی گفت: دولت به عنوان سیاستگذار حامی و در کنار بخش خصوصی برای سرمایه گذاری است و تلاش دارد با بهبود فضای کسب و کار و تسهیل قوانین و مقررات به جذب و توسعه سرمایه گذاری کمک کند.
بررسی ترکیب اشتغال در استان و کشور نشان می‌دهد سهم بخش کشاورزی و صنعت استان از متوسط کشوری بالاتر بوده در عوض سهم بخش خدمات استان در اشتغال کمتر از متوسط کشوری است.
همچنین نسبت شاغلان بخش خصوصی استان بیشتر از متوسط شاغلان بخش خصوصی در کشور است که نشان از فعال تربودن این بخش در استان دارد.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.