به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود شربیانی در خطبه های این هفته نماز جمعه عجب شیر با اشاره به انتخابات سال 88 و مشارکت بالای 80 درصدی مردم در این رویداد مهم، افزود: دشمن در این انتخابات با برنامه ریزی وارد عرصه شد تا این حضور را کم رنگ جلوه داده و به نظام ضربه بزند.
وی گفت: باید از گذشته درس عبرت بگیریم و فرصت تکرار چنین وقایعی را به دشمن ندهیم و اهداف و برنامه های شوم آنها را در نطفه خفه کنیم.
وی همجنین با اشاره به برخی سخنرانی های تند در برخی از ستادهای انتخاباتی برخی از نامزدها و بهانه دادن به دست دشمن، افزود: دشمن مترصد فرصتی است تا به نظام و آرمان های آن خدشه بزند.
امام جمعه عجب شیر با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات، گفت: طبق فرمایشات ایشان برنده و بازنده ای در انتخابات وجود ندارد و برنده اصلی مردم هستند و این انتخابات جشن واقعی ملت ایران است.
حجت الاسلام شربیانی همچنین بر بهینه سازی الگوی مصرف در کشور تاکید کرد و گفت: ارائه راهکارها برای توسعه و نهادینه کردن مصرف بهینه آب الزامی است و نقش برخی از دستگاه‌ ها نظیر آموزش و پرورش، اصحاب رسانه، روحانیون و معتمدان در این راستا بسیار مهم است.
وی با اشاره به سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر که به عنوان روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نامگذاری شده اظهار کرد: سوم خرداد به همگان ثابت کرد که دست خداوند بالای همه دست ‎ها و قدرت الهی فوق تمام قدرت ‎ها است و هر ملتی که برای خدا بپا خیزد، دست خدا با آنها است، حتی اگر تمام ابرقدرت‎های جهان قصد نابودی و از بین بردن آن ملت را داشته باشند.
امام جمعه عجب شیر جمعیت جوان را از شاخص های توانمندی یک کشور دانست وافزود: اگر هم اکنون به فکر 30 سال آینده نباشیم در آن روز جمعیت پویا و توانمندی نخواهیم داشت و این امر موجب عقب ماندگی در همه عرصه ها خواهد شد.
وی گفت: رشد جمعیت ما کمتر از یک و نیم درصد است و در 20 سال آینده و با روند نزولی رشد جمعیت، تعداد جمعیت جوان کشور نیز کاهش می یابد که باید از هم اکنون برنامه ریزی شود.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.