به گزارش روز جمعه ایرنا، سعید شبستری گفت: هر اطلاعیه و دستورالعمل جدیدی که از سوی وزارت کشور به ستاد استان ابلاغ شود، به سرعت در اختیار شعب اخذ رای قرار خواهد گرفت و به اطلاع هموطنان ساکن در استان نیز خواهد رسید.
وی تاکید کرد: به همین جهت لازم است مردم استان تمامی اخبار و اطلاعات مربوط به انتخابات را از مبادی رسمی و همچنین صدا و سیمای مرکز استان پیگیری کرده و به شایعه ها توجه نکنند.
وی افزود: بر اساس اطلاعیه شماره 12 وزارت کشور به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای تاکید شده است در شعبه های اخذ رای یک دستگاه رادیو و تلویزیون در دسترس داشته و در تمام طول مدت اخذ رای آن را روشن نگهدارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می شود مورد عمل قرار دهند.
شبستری اعلام کرد: اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می شود به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور است و رعایت آن الزامی است.
رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی با اشاره به اطلاعیه شماره 13 ستاد انتخابات کشور گفت: بر اساس این اطلاعیه لازم است کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی وجود داشته باشد؛ لذا لازم است در صورت مشاهده اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی در محل های مذکور به سرعت امحا شود همچنین اگر در طول زمان رای گیری آثار تبلیغاتی از رای دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحا کنند.
شبستری با اشاره به همزمانی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی حوزه های انتخابیه ای که همزمان این انتخابات را برگزار می نمایند، توصیه می شود به رأی دهندگان تذکر دهند که نام نامزد مورد نظر خود را حتما در برگ رأی مربوط به همان انتخابات درج نمایند.
وی اظهار کرد: با توجه به این همزمانی لازم است اعضای حاضر در شعبه توجه داشته باشند که رای دهندگان محترم برگ های رأی هر انتخابات در صندوق مربوط به همان انتخابات بیاندازند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در تمام شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 2 حوزه اهر-هریس و مراغه-عجب شیر برگزار می شود.
خبرنگار: بازگشا** انتشار دهنده:محمد رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.