محمد وحدتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: متاسفانه نظارت لازم بر عملکرد شوراها در دوره اخیر ضعیف بود و برخی اعضا مشکلاتی را برای مردم ایجاد کردند و رابطه، جایگزین ضابطه شد که این مهم دلسردی مردم از این نهاد مردمی را به همراه داشت.
وی اظهار کرد: وجود خلاء قانونی در نظارت بر عملکرد شوراها باید از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح شود تا با رفع این مشکل بسیاری از نابسامانی ها در این حوزه اصلاح و امور مردم به جد پیگیر و به نتیجه برسد.
وحدتی با بیان اینکه مردم با حضور پرشور در پای صندوق های رای و انتخاب صحیح از ورود افراد ناکارآمد که چشم طمع به جایگاه شوراها برای اهداف شخصی دارند جلوگیری کنند، یادآور شد: در این صورت این نهاد می تواند در مسیر اصلی رسالت خویش حرکت کند.
وی افزود: اصل ایجاد شوراها یکی از مترقی ترین اصول قانون اساسی ایران است که مورد تاکید مکرر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است.
وحدتی با تاکید بر اینکه شوراها فرصت بسیار مغتنمی برای استفاده از ظرفیت مردم در جهت توسعه همه جانبه شهرها و روستاها ست، اضافه کرد: اگر استفاده صحیح و قانونی از ظرفیت شوراها انجام گیرد به طور حتم در جهت توسعه و مشارکت مردم در آبادانی شهر و روستا موثر خواهد بود اما اگر در مسیر صحیح خود نباشد، شاهد ایجاد مشکلات و عقب ماندگی امور مردم در شهرها و روستاها خواهیم بود.
وی، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را با اهمیت دانست و گفت: شوراهای اسلامی شهر بسیاری از اختیارات برای صرف هزینه ها و بودجه شهرداری ها را در اختیار دارند که اگر درست انتخاب نشوند، ممکن است با در نظر گرفتن منافع شخصی به شهر ضربه های جبران ناپذیری وارد کنند.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید با شناخت کامل و به دور از تعصب در انتخابات شرکت نمایند زیرا اگر انتخابی درست نداشته باشیم، کاستی های بعدی را نباید به گردن دیگران انداخت.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.