جعفر پاشایی روز سه شنبه در بازدید از مراکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با حمایت های دولت تدبیر و امید در چهارسال گذشته و با اجرای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش، درصد افزایش باسوادی در این استان از نیم درصد در ابتدای سال 92 به پنج برابر آن یعنی 2.5 درصد در پایان سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: کسب رتبه دوم کشوری در زمینه کسب رتبه های یک و دو رقمی در کنکور سراسری توسط دانش آموزان از جمله پیشرفت های محسوسی است که با اجرای این طرح تحول برانگیز انجام یافته است.
وی اضافه کرد: اجرای عدالت آموزشی به عنوان یکی از راهبردهای اساسی دولت تدبیر و امید در مناطق محروم و روستایی در سال های اخیر نمود بارزی یافته است.
وی گفت: ارائه خدمات آموزشی به 164 روستای دارای کمتر از پنج دانش آموز و 34 روستای دارای یک دانش آموز در سال گذشته از جمله اقدامات انجام شده و موثر برای برخورداری تمامی سنین از خدمات آموزشی است.
پاشایی افزود: تجهیز یک هزار و 200 مدرسه روستایی به کتابخانه کلاسی و نیز تجهیزات ورزشی برای دانش آموزان در یک روز از شاخص ترین اقدامات انجام شده در حوزه پرورشی و تربیت بدنی برای دانش آموزان مناطق محروم روستایی در یک سال اخیر است.
وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در راستای توسعه فضاهای فرهنگی با مشارکت مردمی در مدارس این استان انجام شده است ادامه داد: در 90 روز از تابستان سال گذشته 60 نمازخانه در مدارس این استان با مشارکت خیران برای بهره مندی دانش آموزان از فعالیت های فرهنگی و مذهبی ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.
وی اضافه کرد: افزایش مجامع خیران مدرسه ساز از چهار مجمع به 24 مجمع در آذربایجان شرقی به همت خیران این استان و با حمایت دولت تدبیر و امید انجام شده که حاصل آن در سال جاری تعهد 750 میلیارد ریالی این خیران برای توسعه فضاهای آموزشی در استان است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش پژوهش سراهای دانش آموزی از 18 مرکز به 40 مرکز در چهارسال گذشته در این استان گفت: اولین پژوهشسرای روستایی ویژه دانش آموزان در کشور در روستای یالقوز آغاج ترکمن چای در این استان ایجاد شده که نشان از عزم دولت برای حمایت از بخش پژوهش های دانش آموزی است.
پاشائی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ایجاد امکانات رفاهی افزود: هم اکنون 12 طرح رفاهی ویژه فرهنگیان با حمایت های دولت تدبیر و امید و از محل منابع داخلی در این استان در حال اجراست.
وی ادامه داد: برای اولین بار مرکز دائمی اسکان فرهنگیان کشور در تبریز برای استفاده قشر فرهیخته فرهنگی و معلمان در حال احداث است.
وی با اشاره به بهره مندی فرهنگیان از امکانات ایجاد شده در این استان در تابستان 95 اضافه کرد: در سه ماه تابستان سال گذشته، 242 هزار نفر از فرهنگیان از خانه های معلم و باشگاه فرهنگیان در شهرستان های استان استفاده کردند.
وی گفت: در تابستان 96 نیز آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت بالای خانه های معلم و باشگاه فرهنگیان این استان میزبان فرهنگیان ایران خواهد بود.
هم اکنون 43 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.