به گزارش ایرنا، سیدشمس الدین مراثی روز سه شنبه در نشست آموزشی و توجیهی ویژه نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای، با بیان اینکه قانونمندی و روان سازی در روند اخذ رای از وظایف اصلی نمایندگان فرماندار است افزود: سه انتخابات سرنوشت ساز پیش رو داریم و تمام رسانه های جهان نگا های خود را معطوف این انتخابات کرده اند از این رو برای حفظ آبروی نظام، باید انتخاباتی پرشکوه و در شان نظام اسلامی برگزار کنیم.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان عجب شیر گفت: هیچ فرد و یا افرادی اجازه دخالت در روند رای گیری را ندارد و نماینده فرماندار باید بر این روند نظارت داشته و متخلفان را گزارش کند.
مراثی به ضرورت رعایت سلامت در انتخابات اشاره کرد و گفت: رعایت سلامت انتخابات، به عنوان وظیفه ای مهم بر دوش نمایندگان فرماندار در شعب اخذ رای است که باید به طور جد رعایت شود.
وی پاکسازی پیرامون محل اخذ رأی از تبلیغات کاندیداها را خواستار شد و اظهار کرد: نوشتن رأی اشخاص توسط افراد حاضر در پای صندوق اخذ رأی ممنوع بوده و خلاف مقررات انتخابات است و نمایندگان فرماندار باید نسبت به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه 76 شعبه اخذ رای در سطح شهرستان وجود دارد و به همین تعداد نمایندگان فرماندار در این شعب تعیین شده اند، افزود: نمایندگان فرماندار باید دقت و وسواس بیشتری به خرج دهند تا تمام وظایف قانونی خود را به درستی انجام دهند و توجه داشته باشند که در مدیریت یکروزه در شعب اخذ رای به لحاظ اهمیت به اندازه مدیریت یکساله مسئولیت متوجه آنهاست.
وی خواستار دقت نظر نمایندگان فرماندار به همه امور شعبه اخذ رای شد و اظهار کرد: مراقب باشید تحت تاثیر اطلاعاتی که به شما می رسد قرار نگیرید و ضمن بررسی صحت و سقم آن، با آرامش موضوع را مدیریت کنید.
مراثی با بیان اهمیت شمارش آراء و تنظیم صورتجلسات پایانی در شعب اخذ رای، افزود: مهم ترین بخش مسئولیتی نمایندگان فرماندار، صیانت آرا و دقت عمل در شمارش آراست.
51 هزار و 819 نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این تعداد یک هزار و یکصد نفر برای اولین بار پای صندوق های رای می روند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی وانتخابات میان دوره ای مجلس دهم به طور همزمان در 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.