قیمت‌های اعلامی از سوی انجمن صنفی مرغداران مرغ گوشتی استان  تکذیب شد.

 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‎شرقی، "رامین پذیره"، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی مرغداران مرغ گوشتی آذربایجان‌شرقی گفت: مطالب آقای تقی پور در زمینه قیمت مرغ گوشتی نظر شخصی بوده و ربطی به اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی ندارد.

وی با بیان اینکه توجه دولت به بخش طیور و گوشت سفید  می‌تواند تولید و اشتغال این بخش در سال اقتصاد مقاومتی را تقویت کند، گفت: حمایت از تولیدکننده و ایجاد اشتغال نیز همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که برای تأمین امنیت غذایی اقدامی لازم و ضروری است.
 
وی با اشاره به اینکه مسائلی در زمینه قیمت خرید و فروش مرغ گوشتی از آذربایجان‎شرقی مطرح شده بود که قیمت‌های ارائه شده غیرواقعی است، عنوان کرد: قیمت‌هایی که در نامه اخیر انجمن صنفی مرغداران مرغ گوشتی عنوان شده نادرست است و قیمت‌های روزانه در سایت انجمن صنفی و سایت‌های معتبر منتشر می‌شود که قیمت‌های رسمی مبنای خرید و فروش است.
 
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های کشاورزی مرغداران مرغ گوشتی استان طرح مسائل حاشیه‌ای را به ضرر تولید دانست و گفت: مسائلی که در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شده، نظر شخصی بوده و افراد باید پاسخگوی آمار مطرح شده خود باشند.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت از تولید نیاز به توجه بیشتری دارد، بیان کرد: طبق برنامه‎ریزی‌های منسجم که بین اتحادیه و دولت صورت گرفته، به عنوان مثال امروز 20 اردیبهشت، مرغ «زنده» که در درب مرغداری از مرغداران، هر کیلو 4500 تا 4600 تومان خریداری می‌شود.
 پذیره افزود: مرغ «آماده طبخ» نیز بر اساس فرمول‌ها و محاسبات هزینه کشتارگاهی، حمل و نقل، سود منطقی فروشنده و... به عنوان هزینه تمام شده در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.
 
وی  با اشاره به اینکه در توافقی که انجمن جوجه یک روزه و اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی ایران، صورت گرفت، مقرر شد تا در گام نخست، جوجه یک روزه درجه یک به قیمت 1700 تومان توسط اتحادیه در اختیار مرغداران پرورش دهنده قرار گیرد، گفت: این رقم بر اساس مصوبه سازمان حمایت از مصرف کننده توزیع می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه این طرح از دهم اردیبهشت آغاز شده و در 10 روز اخیر 600 هزار قطعه جوجه یک روزه درجه یک از مزارع مرغ مادر گوشتی سطح کشور و استان در بین مرغداران آذربایجان‎شرقی توزیع شده است، عنوان کرد: دولت می‌تواند با افزایش حمایت خود از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان مرغ گوشتی در جهت اقتصادی‌تر کردن تولید، به حضور گوشت سفید در سبد کالای مردم با قیمت مناسب کمک کند.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.