به گزارش ایرنا، مهدی بزاز دستفروش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: همزمان با روز جهانی موزه‌ها به منظور ترغیب و تشویق مردم به بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی در سطح کشور، بازدید عموم مردم از این اماکن رایگان است.
وی یادآوری کرد: شورای بین المللی موزه ها ،موسوم به ایکوم، در قطعنامه شماره 5 دوازدهمین مجمع عمومی این شورا که در روز 28 می 1977میلادی در شهر مسکو برپا شد، روز 18می برابر با 28 اردیبهشت را به عنوان روز جهانی موزه اعلام کرد.
رئیس امور موزه‌ها و اموال منقول تاریخی آذربایجان شرقی اظهار کرد: این استان دارای 19 موزه است که 12 موزه در تبریز واقع شده است.
دسفروش ادامه داد: موزه های قاجار، آذربایجان، خانه مشروطه، عصر آهن، قرآن و کتابت، سفال و سنجش از موزه های تبریز برای بازدید رایگان علاقه مندان در این روز است.
وی گفت: موزه ایلخانی و سنگ نگاره های مراغه، صفوی بناب، هدایای خامنه، عشایر آذربایجان سراب، مردم شناسی جنوب سهند و موزه میانه از موزه های شهرستان های تابع آذربایجان شرقی است.
آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار متعدد فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی از استان های گردشگر پذیر کشور بوده و تاکنون یک هزار و 780 اثر از میان آثار استان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.