معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی از اجرای 69 طرح اشتغال در فروردین سال جاری خبر داد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، غلامحسین پورمنافی با بیان اینکه 69 طرح اشتغال با اعتباری بیش از 10 میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها در فروردین ماه سال جاری اجرا شد، گفت: طرح‌های اشتغال اجرا شده شامل 16 طرح توان افزایی و 53 طرح خودکفائی بوده است.
 
وی با اعلام اینکه بیشترین طرح اجرا شده در بخش دامپروری بوده است، تاکید کرد: از مجموع طرح‌های اجرا شده، سه طرح در بخش کشاورزی، 35 طرح در دامپروری، 14 طرح در صنایع دستی و 17 طرح نیز در بخش خدمات هستند.
 
پورمنافی رویکرد این نهاد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح‌های اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف اساسی کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت خودکفائی است.
 
وی با بیان اینکه بانک‌های عامل در سال 95 بیش از 508 میلیارد ریال تسهیلات به مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد استان پردخت کردند، افزود: طی این مدت، چهار ‌هزار و 105 نفر از مددجویان با دریافت وام اشتغال از محل منابع بانکی شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اند و اکنون مشغول به فعالیت و کسب درآمد هستند.
 
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با بیان اینکه پنج هزار شغل در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، برای مددجویان تحت پوشش این نهاد ایجاد می‌شود، گفت: اشتغال پایدار زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آن‌ها از چرخه حمایتی کمیته امداد می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه 35 هزار طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد استان در حال اجرا است،خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال طبق استعداد و علاقه مددجویان و همچنین ظرفیت‌های استان اجرا می‌شود تا هیچ خللی به روند توانمندی خانواده‌ها وارد نشود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.