به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی شنبه شب در جمع هواداران خود در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز، با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در خصوص بندهای مختلف برجام که اجرایی نشده است، افزود: برجام قرار بود میوه های خوبی برای کشور بدهد، اما چهار سال کشور را معطل کردند و نتیجه اش تاکنون جذب 500 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی است که این رقم قرار بود بیش از یک میلیارد دلار باشد.
وی با بیان اینکه پس از برجام بنیه دفاعی و توان موشکی کشور مورد تردید قرار می گیرد، اظهار کرد: یکی از دسیسه های دشمنان و بیگانگان برای نفوذ در کشورهای مختلف، از بین بردن بنیه های دفاعی کشورها و سپس هجوم به پایه های فرهنگی، علمی و فناوری ملت ها است.
رئیسی ادامه داد: بر همین اساس پس از برجام، در دانشگاه صنعتی شریف قرار گرفتن ماهواره روی سکو که به دست توانای جوانان ایرانی ساخته شده بود، جلویش گرفته می شود و سپس سند 2030 یونسکو امضا می شود که به معنی تعلیق سند آموزش و پرورش مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
وی اضافه کرد: دشمنان ملت های آزاده در طول تاریخ همواره ابتدا توانایی های هسته ای، موشکی و علمی را هدف قرار داده و سپس سراغ اقتصاد آنها رفته اند تا با فروپاشی اقتصادی به اهداف شوم در آن کشورها دست یابند.
رئیسی با تاکید بر اینکه دولت انقلابی می خواهد هر کس به حق قانونی و شرعی خود از مواهب عظیم کشور دست پیدا کند، افزود: امکانات و ظرفیت های کشور باید بین آحاد مردم و در اختیار آنها باشد و جوان روستائی ساکن در آذربایجان با یک شهروند مرکز نشین هیچ تفاوتی نداشته باشد ، نه اینکه به یک عده ای تسهیلات کلان داده شود و در پرتود آنها جوانان شاید به نان و نوائی برسند.
وی از رشد سه برابری نقدینگی در دولت یازدهم نسبت به دولت قبلی انتقاد کرد و گفت: با وجود چنین افزایشی هیچگاه سهم بخش صنعت و تولید پرداخت نشد و در عوض این پول ها ‌به جیب کسانی رفت که با رانت، وام میلیاردی بدون سود گرفتند تا در خیابان های قدم بزنند، آیا این اشتغالزائی است؟
رئیسی با بیان اینکه من زبان کارگران، کشاورزان، زنان بی‌سرپرست، معلولان و کسانی که رسانه ندارند و حرفشان شنیده نمی ‌شود، هستم،‌افزود: سوال ما و این مردم این است که این دولت بگوید در چهار سال چه کرده ‌اند که برای 4 سال آینده خیز برداشته اند؟ آیا مگر مردم و به ویژه اقشار ضعیف جامعه از عملکرد شما راضی هستند که چهار سال دیگر فرصت بدهند؟
وی ادامه داد: دولت به جای پاسخگوئی به این سئوالات و ارایه عملکرد چهار ساله اش، رقیب‌ هراسی می‌کند و موضوع دیوارکشی را میطرح می کند، بله ما دیواری سخت بین چپاول گران و مردم خواهیم کشید.‌
این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه باید برای برون رفت از وضعیت سخت اقتصادی امروز نگاه به درون و داشته های خود را تقویت کنیم، گفت‌: دولت ما تلاش خواهد کرد از کارآفرینان و سرمایه گذاران حمایت قاطع و محکم تری داشته باشد، چون به ظرفیت های درونی اعتقاد راسخ داریم و مطمئن هستیم با توجه به اقتصاد خود می توان سطح زندگی مردم را بالاتر برد.
رئیسی با اشاره به اینکه باید زنان و دختران این جامعه با حفظ کرامت در عرصه‌های مختلف ایفای نقش کنند، گفت: ما معتقدیم آنچه که داریم از نعمت امنیت، به برکت حضور مردم و خون شهدای دوران دفاع مقدس است و آنچه که امروز قدرت های جهانی را از تجاوز به حریم ایران اسلامی مانع می شود، حضور مردم در صحنه است نه گفت وگو های دیپلماتیک با کشورهای خاص.
وی ادامه داد: این نگاه باید اصلاح شود که سایه جنگ را قراردادها بر می‌ دارد، سایه جنگ را این مردم برداشته ‌اند و باید بدانیم که بیگانگان گره‌گشای ما نبوده و نخواهند بود و کلید قفل رکود و بیکاری حضور این جوانان برومند در میدان های جهاد و کار است.
رئیسی گفت: مگر دولت در چهار سال قبل قول نداده بود بازار ایران را از کالاهای چینی رها می کند؟ آیا این وعده عملی شده است؟ همین دولت سالانه 10 میلیارد دلار از چین واردا می کند آنهم کالاهایی که توان ساخت و تولید آن در داخل کشور وجود دارد، آیا این مسیر اقتصاد مقاومتی است؟
وی با اشاره به اینکه رقبای انتخاباتی وی تهمت و افترا را در پیش گرفته اند، گفت: بنده اطلاعات کمی از اوضاع کشور ندارم و قلب من صندوقچه اسرار کشور است اما به دلیل علاقه ام به کشور به خود اجازه نمی دهم برخی مسایل را بگویم، چون معتقدم منافع ملی و مصالح مملکت بسیا مهمتر از منافع شخصی است که این مسایل نیز در بزنگاه ها برای افراد مختلف ظاهر می شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه امسال همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **تنظیم کننده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.