زهرا احمدی پور روز جمعه در مراسم پایانی نمایشگاه و جشنواره خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع دستی در تبریز، از هنرمندان به عنوان سرمایه های واقعی و بی بدیل هر جامعه نام برد و افزود: آثار این هنرمندان در حقیقت جزو شاسنامه های فرهنگی و هویتی جوامع به شمار می رود که باید به بهترین شکل ممکن مراقبت و حفاظت و البته تقویت شود.
وی اضافه کرد: زبان هنر بهترین و نیرومند ترین زبانی است که می تواند تمامی اهداف و آرمان های یک ملت را بیان کند چون بر پایه هنر بهتر می توان با جهان تعامل و نزدیکی برقرار کرد.
احمدی پور با اشاره به قدمت و سابقه تبریز در هنر اسلامی، گفت: این شهر در طول تاریخ مهد هنرمندان، شعرا و دوست داران فرهنگ وهنر بوده است و این جایگاه باید روز به روز تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه گردشگری می تواند یکی از زمینه های توسعه هنر و صنایع دستی باشد، ادامه داد: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 فرصت خوبی است تا با استفاده از ظرفیت های گردشگری در بسط و توسعه هنر و صنایع دستی نیز اقدام کنیم.
سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی با حضور مهمانانی از کشورهای جهان اسلام در بخش های نشست و ارائه مقاله، اجرای زنده تولید صنایع دستی ، نمایشگاه هنرهای اسلامی ، کارگاه های تخصصی و بخش های جنبی برگزار شد.
احمدی‌پور، امروز در جریان سفر دوروزه‌اش به آذربایجان‌شرقی، از غرفه‌های صنایع‌دستی و آثار نگارگری «سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع‌دستی (ارسیکا)»، که در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برپا شده است دیدن کرد.
در این نمایشگاه ۱۸۰ اثر نگارگری راه‌یافته به مرحله داوری سومین جشنواره ملی نگارگری به ‌نمایش درآمده است.
در این جشنواره 150 هنرمند داخلی و 80 هنرمند و محقق خارجی از 33 کشوراسلامی آخرین تجارب، دستاوردها وپژوهش های خود را در حوزه هنرهای اسلامی وصنایع دستی ارائه کردند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: پرویز انصاری
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.