به گزارش ایرنا، محمدحسن چمیده فر روز پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری نثر معاصر مراغه در تالار عبدالقادر مراغی افزود: فرهنگ و هنر نه به عنوان کالای تزئینی بلکه معیار رشد اجتماعی هر جامعه ای در عصر حاضر است.
وی ادامه داد: در سال های اخیر به همت دولت تعداد مجوزهای صادرشده کتاب در دبیرخانه کتاب آذربایجان شرقی از 800 جلد در سال های قبل از آن به یک هزار و 600 جلد در حال حاضر رسیده و این امر نشان دهنده توجه و اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه است.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری نثر معاصر آن را حرکتی رو به جلو و بالنده در عرصه فرهنگ و هنر عنوان کرد و اضافه کرد: این جشنواره فرهنگی در شهری که مرکز فرهنگٰ تمدن و هنر این خطه بوده؛ با حضور نویسندگان جوان کشورمان برگزار می شود و این جای بسی تقدیر و تشکر دارد.
وی با اشاره به پیشینه نثر در آثار فاخر ادبی کشور گفت: متاسفانه در کشورمان نثر با وجود تاریخ بسیار درخشان و شخصیت های بزرگ در این حوزه، مظلوم واقع شده است.
وی افزود: آثار بزرگانی چون خواجه عبدالله انصاری، قائم مقام فراهانی، غزالی و نیز در عصر حاضر آثار فاخر شخصیت های فرهنگی و بزرگی از جمله آشتیانی، فروزانفر و زرین کوب نمونه های بارزی از این هنر در آثار ادبی کشورمان است.
وی اضافه کرد: امروز نیز استاد حیدرعباسی به عنوان یکی از شاعران و نویسندگان بزرگ معاصر در شهر مراغه آثار متعددی در قالب نثر به جامعه ادبی کشورمان هدیه کرده است.
فرماندار مراغه نیز در این آیین با اشاره به لزوم وجود زمینه های لازم برای رشد فرهنگی جامعه گفت: هنر و فرهنگ زمانی رشد و بالندگی خواهد داشت که محیطی امن و ارام برای این منظور در جامعه فراهم شود.
ظفر محمدی افزود: همانگونه که جوانان این مرز و بوم در هشت سال دفاع مقدس از کیان و میهن اسلامی دفاع کردند، امروز نیز در درون مرزها و شهرها برای رشد و توسعه فرهنگی کشور تلاش و مجاهدت می کنند.
وی ادامه داد: با توجه به انتخابات حساس پیش رو، باید کسانی انتخاب شوند که دغدغه فرهنگی داشته و به مطالبات اقشار مختلف از جمله هنرمندان توجه بیشتری داشته باشد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از آثار برگزیده این جشنواره در زمینه نثر تجلیل و همزمان نیز انجمن موسیقی مراغه نیز آغاز به کار کرد.
شهرستان فرهنگی و تاریخی مراغه با شخصیت های بزرگ فرهنگی و ادبی با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.