عظیم قیچی ساز گفت: در کمپ اصلی اورست و لوتسه منتظر شرایط بهتر هستیم تا بتوانیم برای صعود مرحله نهایی لوتسه اقدام کنیم .
به گزارش ایسنا عظیم قیچی ساز پر افتخار ترین کوهنورد ایرانی که برای پیوستن به باشگاه هشت هزاری ها در حال صعود به آخرین قله یعنی لوتسه است، اکنون در کمپ اصلی اورست و لوتسه منتظر بهتر شدن شرایط آب و هوایی است.
عظیم قیچی ساز اظهار کرد: اکنون در کمپ اصلی اورست و لوتسه هستیم. دو روزی می‌شود که از مرحله دوم هم هوایی ما می گذرد. ما در این مرحله از هم هوایی توانستیم تا ارتفاع ۷۷۰۰ متری یعنی تا کمپ ۳ صعود کنیم و دو شب شب مانی داشته باشیم و دوباره به کمپ اصلی بازگشتیم.
وی ادامه داد: تقریبا هر روز بارش ها را داریم. امروز کمی بارش ها بیشتر است. در روزهای آینده منتظر شرایط بهتری هستیم تا بتوانیم برای صعود به مرحله نهایی لوتسه اقدام کنیم.
 قیچی ساز با بیان اینکه کلیه تیم های که در ارتفاعات بالا بودند به کمپ اصلی بازگشته اند، گفت: هنگامی که در منطقه بارش اتفاق می افتد خطر بهمن و دیگر حوادث وجود دارد بنابراین نمی‌توان در این شرایط در ارتفاعات ماند. با این شرایط همه وهنوردان به کمپ اصلی بازگشته اند.
هیمالیا نورد ایرانی خاطرنشان کرد: طبق اعلام هواشناسی در روزهای آینده بارندگی پیش بینی شده است و ما همچنان منتظر شرایط آب و هوای بهتری هستیم تا بتوانیم مرحله پایانی را انجام دهیم. 
عظیم قیچی ساز با فتح قله لوتسه، جزو 15 رکورددار جهان می‌شود. او تاکنون بدون استفاده از کپسول اکسیژن و شرپا، تمام ۱۳ قله بالای هشت متری برودپیک، دائولاگیری٬ نانگاپاربات٬ کانچن چونگا٬ گاشربروم۱ و ۲٬ آناپورما٬ کی۲ ٬ ماناسلو٬ ماکالو٬ چو آیو٬ شیشاپانگما و اورست بالای را فتح کرده‌ است و تنها لوتسه را باید بپیماید.
او سال گذشته برای صعود این قله تلاش کرد اما موفق به صعود نشد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.