به گزارش خبر آنلاین از تبریز، معصومه ابتکار در جلسه ی ستاد دریاچه ارومیه ی تبریز گفت: این دریاچه یک اکولوژی متعلق به یکی دو استان یا منطقه از کشور نیست بلکه به عنوان زیستگاه غنی و سرمایه ملی اولویت اصلی دولت تدبیر بوده است.

وی دریاچه ارومیه را ذخیره گاه زیستی کشور دانسته و گفت: جزیره اسلامی یک ثروت و سرمایه ملی بزرگی است که متاسفانه دوره ای از تاریخ کشور تا پای از دست دادن این سرمایه ملی پیش رفتیم و با وجود تاکید کارشناسان بر اهمیت و امکان احیا این زیست گاه غنی منطقه بخش عمده ای از املاح دریاچه بهره برداری شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، با اشاره به اهمیت احیا دریاچه ارومیه برای دولت تدبیر و امید و اراده ملی بر حفظ این منابع بزرگ زیستی، گفت: احیای دریاچه ارومیه جزو اولویتها اول برنامه های دکتر روحانی بود که بطور جدی پیگیری شده و به اذعان کارشناسان با گذشت سه سال از اجرای طرح احیا و بنا به شاخص های ستاد احیا این برنامه با پیشرفت خوبی مواجه بوده است.

ابتکار ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت منابع آبی کشور گفت: جهاد کشاورزی در این بخش با مطالعات کارشناسی، ارزیابی زیست محیطی و توقف احداث سدهای جدید با جدیت تمام و عالمانه عمل کرده است.

معاون رئیس جمهور، مدیریت صحیح منابع آب و بحث چاه های غیرمجاز را در بحث حفظ زیستگاههای شمالغرب کشور بسیار مهم دانست و گفت: هر کاری که امروز در مورد دریاچه ارومیه انجام می شود یک ضرورت برای کل کشور است .

معصومه ابتکار گفت: ما بحران های مشابهی در بقیه نقاط کشور داشته ایم که خوشبختانه در مورد تالاب ها و اصلاح الگوی کشاورزی در دولت یازدهم گامهای جدی و موثر برداشته شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار امیدواری کرد با حمایت و همراهی مردم شریف ایران اسلامی در جای جای کشور و مدیریت پایدار منابع زیرزمینی و زیستی کشور بتوانیم با جدیت و استمرار تمام این طرح ها را به انجام رسانده و شاهد پیشرفت و نتیجه بخشی آنها باشیم.

 

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 644113
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.