به گزارش ایرنا، امیر تقی زاده روز پنجشنبه در آیین تجلیل از جوانان نمونه و برتر شهرستان مراغه افزود: اجرای طرح های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در راستای ساماندهی و معرفی استعدادهای جوانان در آذربایجان شرقی در قالب ستاد ساماندهی امور جوانان در این استان انجام می شود.
وی ادامه داد: تاکنون 124 جلسه شهرستانی و 11 نشست استانی در قالب ستاد ساماندهی امور جوانان و نیز 26 اردوی فرهنگی و جشنواره ویژه جوانان در این استان برگزار شده است.
وی اضافه کرد: اجرای بیش از 147 هزار ساعت برنامه فرهنگی و ورزشی برای جوانان و نیز 576 هزار ساعت برنامه برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از جمله فعالیت های انجام شده در حوزه جوانان در یک سال گذشته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون 75 سازمان مردم نهاد در آذربایجان شرقی در حوزه جوانان فعالیت می کنند گفت: 78 سمن جدید نیز در حال اخذ مجوزهای لازم برای آغاز فعالیت خود هستند.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این آیین گفت: ایجاد بسترهای لازم برای پرورش استعدادهای جوانان و هدایت آنان در مسیر رشد و تعالی از اولویت های مسئولان و مدیران کشوری است.
جواد محمودی افزود: آینده کشور به دست جوانان برومند این مرز و بوم ساخته خواهد شد و از این رو باید به مطالبات و دغدغه های این قشر تاثیرگذار جامعه توجه بیشتری شود.
وی ادامه داد: عفت و پاکدامنی و نجابت جوان ایرانی به عنوان میراثی ماندگار گذشتگان در بین جوانان بوده و باید با فرهنگ سازی این میراث حفظ و صیانت شود.
وی اضافه کرد: حضور پررنگ جوانان در عرصه خطیر انتخابات به عنوان رسالتی بزرگ، نشاط بخش و تعالی بخش آینده جامعه اسلامی است.
رئیس اداره ورزش و جوانان مراغه نیز با اشاره به لزوم حضور فعال جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی گفت: بهره مندی از ظرفیت این قشر آینده ساز در قالب مشاوران جوان در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان و نیز شورای اداری این شهرستان اجرا می شود.
مهدی نوائی افزود: تصویب 72 مصوبه در ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان با همکاری ادارت، سازمان ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی در راستای رشد و تعالی فرهنگی، اجتماعی و ورزشی جوانان این شهرستان انجام شده است.
وی ادامه داد: برگزاری همایش تجلیل از جوانان نخبه این شهرستان با همکاری ادارات و سازمان ها با معرفی چهرهای موفق جوان انجام می شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون پرتال ساماندهی امور جوانان در مراغه در راستای معرفی ظرفیت ها و نیز برنامه ریزی برای توسعه و رشد فرهنگی و ورزشی این شهرستان راه اندازی شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا، در این آیین از چهرهای موفق جوان در عرصه های مختلف کارآفرینی، تولید، ورزش، فرهنگ و نیز سازمان های امدادی و مردم نهاد با اهدای هدایا تجلیل شد.
هم اکنون حدود پنج هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب 42 هیات ورزشی در شهرستان مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.