به گزارش ایرنا، یعقوب شهبازپور روز چهارشنبه در جلسه توجیهی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اهر که با حضور هیات‌های اجرایی انتخابات و شورای تأمین شهرستان اهر برگزار شد، اظهارکرد: از همه دست‌ اندرکاران، مجریان، هیات‌های اجرایی، نظارت، کاندیداها و طرفداران انتظار داریم تا قوانین و مقررات را به ‌درستی رعایت کنند و اخلاق و قانون را سرلوحه تمامی فعالیت‌ها قرار دهند.
وی با اشاره به اینکه آشنایی هرچه بیشتر با قوانین و مقررات در حین انتخابات و زمان قانونی تبلیغات ضروری است، افزود: کاندیداها ضمن اینکه باید به قوانین آشنایی کاملی داشته باشند بلکه به طرفداران خود نیز در خصوص رعایت قانون آگاهی بخشند.
شهبازپور با تاکید بر اینکه برخورد با متخلفان انتخاباتی جدی و مطابق قانون است و در این خصوص با کسی تعارف و مماشات نداریم، گفت: کاندیداهایی که در انتخابات گذشته مرتکب تخلف شده بودند به آنها رسیدگی کردیم و در این راستا دادگستری به ‌عنوان یکی از مراجع چهارگانه موارد تخلفات انتخاباتی کاندیداها را به هیات‌های اجرایی و نظارتی منعکس می‌ کند.
وی با بیان اینکه رأی مردم حق‌الناس بوده و ما نیز به ‌عنوان مجریان انتخابات امانت‌دار رأی مردم هستیم، گفت: خرید و فروش رأی یکی از آفت‌های انتخابات بوده و خیانت به مردم و منطقه محسوب می‌ شود.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با تاکید بر اینکه کاندیداها از تخریب همدیگر پرهیز کنند، گفت: متأسفانه در جامعه ما کاندیدایی برای بهتر جلوه دادن خود، دیگران را تخریب می‌کند و این اقدام به یک فرهنگ غلط در جامعه تبدیل‌ شده است در حالی که اگر فردی اهداف و برنامه‌های خود را برای مردم بگویید بیشتر تأثیرگذار خواهد بود.
شهبازپور با اشاره به اینکه هر اقدامی که خلاف قانون از سوی طرفداران صورت گیرد مسئولیت آن بر عهده کاندیداهاست، اظهارکرد: در ایام رسمی تبلیغات انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا برخی محدودیت‌های ترافیکی برای ستادهای تبلیغاتی به ‌جز انتخابات ریاست جمهوری که از این بند مستثنی بوده در شهر اهر اعمال خواهد شد و کاندیداها بایستی این محدودیت را رعایت کنند و اگر ستادی در مسیرهای اعلام شده برپا شود توسط دستگاه‌های مسئول جمع‌آوری می‌شود.
مردم حوزه انتخابیه اهر و هریس علاوه بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا برای انتخاب نماینده خود در مجلس دهم پای صندوق های رای حاضر خواهند شد.
خبرنگار: رضا بالاگر ** انتشار: پرویز انصاری
7225/ 3038/3071/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.