سیدشمس الدین مراثیروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: رای گیری در این شهرستان در 76 شعبه اخذ رای صورت می گیرد که از این تعداد 75 شعبه به صورت ثابت و یک شعبه سیار خواهد بود.
وی ادامه داد: از 76 شعبه اخذ رای 33 شعبه شهری(32 شعبه در عجب شیر و یک شعبه در جوانقلعه) و 43شعبه روستایی (23 شعبه مربوط به بخش قلعه چای و 20 شعبه مربوط به بخش مرکزی) است.
مراثی تعداد داوطلبان انتخابات شوراها در روستاها شهرستان عجب شیر را 237 نفر عنوان کرد و افزود: 104 نفر از این کاندیدا مربوط به روستاهای بخش مرکزی هستند که از این تعداد 100 نفر تایید و 4 نفر رد صلاحیت شده اند و در بخش قلعه چای تعداد داوطلبان 133 نفر بود که از این تعداد 129 نفر تایید، 3 نفر رد شده و یک نفر انصراف داده است.
وی بابیان اینکه 120نفر در جریان انتخابات شوراها از سوی مردم انتخاب می شوند افزود: از این تعداد 5 نفر در شورای شهر عجب شیر و 5 نفر نیز در شورای شهر جوانقلعه انتخاب می شوند و 65 نفر مربوط به بخش قلعه چای و 55 نفر مربوط به روستاهای بخش مرکزی است.
فرماندار شهرستان عجب شیر در بخش از سخنان خود، گفت: باید شرایطی فراهم شود که شائبه جانبداری در انتخابات پیش نیاید و قطع یقین اگر مطابق قانون و مقررات عمل کنیم هیچ شائبه‌ ای به وجود نخواهد آمد.
وی تاکید کرد: ما مسئولان باید در ارائه خدمات مختلف به مردم نهایت تلاش را انجام دهیم زیرا نگاه مقام معظم رهبری در این زمینه نگاهی ویژه و خاص است.
وی با بیان اینکه دولت در سیاست ‌های داخلی و خارجی در جهت رضایت مردم گام های بلند و خوبی برداشته، ادامه داد: نگاه دولت نگاهی خردورزانه و بر اساس اعتدال بوده و تمام تلاش ها بر این بوده که در فضایی آرام و بانشاط، خدماتی در خور شان مردم ارائه دهد.
فرماندار شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه 90 درصد اعتبارات شهرستان سال گذشته تحقق یافت بیان کرد: این مهم با تلاش دولت و مسئولان اتفاق افتاد و اقدامات خوبی در تمامی زمینه ها صورت گرفت.
طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان عجب ‌شیر دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی (شامل دهستان ‌های دیزجرود غربی و خضرلو) و قلعه‌چای (شامل دهستان‌ های دیزجرود شرقی و کوهستان) و 2 نقطه شهری به نام‌ های عجب ‌شیر و جوان‌ قلعه و 49 آبادی است.
براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390، جمعیت شهرستان عجب‌شیر در حدود 66746 نفر (1.8 درصد جمعیت استان) و جمعیت مرکز این شهرستان 26280 نفر برآورد شده است.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود و همزمان با این 2 انتخابات، انتخابات میان دوره ای مجلس نیز در چهار حوزه انتخابیه از مراغه و عجب شیر، اهر و هریس در آذربایجان شرقی، بندرلنگه، پارسیان و بستک در استان هرمزگان و اصفهان برای انتخاب چهار نماینده مجلس برگزار می شود.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.