عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: نباید اجازه داد افراد نسبت به وعده‌هایشان دچار آلزایمر سیاسی شوند.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سعید جلیلی در جمع حامیان دکتر رییسی در استان، اظهار کرد: فصل انتخابات، فصل محاسبه و فصل حساب کردن است، فصلی که مردم ما این فرصت را پیدا می‌کنند تا برای چهار سال آینده بخشی از سرنوشت خود را رقم بزنند.

 

وی ادامه داد: بسیار مهم و بااهمیت است که این انتخاب چگونه انجام می‌گیرد، چرا که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری، ما یک روز در انتخابات شرکت می‌کنیم تا برای چهار سال انتخاب کنیم اما گاهی اوقات ممکن است، آثار آن تا ۴۰ سال نیز وجود داشته باشد؛ به همین جهت مهم است بدانیم در کنار شور انقلابی و احساساتی که است، می‌خواهیم چه انتخابی داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در جریان انتخابات نیز نکات زیادی مطرح می‌شود؛ اما کسانی دغدغه‌‌مندند که "عده‌ای می‌خواهند در پیاده‌روها دیوار بکشند" بگویند که در چهار سال گذشته چه کردند و کارنامه‌ ارائه دهند؛ منتخب ملت باید مبتنی بر یک درک صحیح از چهار سال گذشته انتخاب شود.

 

جلیلی بیان کرد: همین موضوع کافیست تا بدانیم که دستان برخی در ارائه‌ی کارنامه چقدر خالی است، چهار سال پیش در انتخابات نکاتی بیان شد و مردم نیز به دنبال آن بودند که برای نیازها و مشکلات خود پاسخ بیابند، کسانی آمدند و پاسخ دادند و مردم نیز انتخاب کردند؛ اما امروز فرصت خوبی است که ببینیم آن پاسخ چقدر معتبر بوده است.

 

وی بیان کرد: مانع جنگ چه تفکری بود؟ ۲۸ سال است دشمن جرات نمی‌کند به مرزهای ما نزدیک شود، این تفکر انقلابی است که مانع جنگ شده؛ شهیدان زیادی که در جبهه‌ی مقاوت جان نثار کردند، مانع جنگ شدند.

 

جلیلی بیان کرد: امروز افرادی که دغدغه‌ی انقلاب دارند باید انتخابات را به یک عرصه‌ی چالش عقلانی تبدیل کنند؛ می‌خواهند با عملیات روانی اذهان مردم را از موضوع اصلی جدا کنند و دیوار بکشند بین اصل و فرع!

 

وی افزود: باید بدانیم که چرا بحث دیوار کشی را مطرح می‌کنند؟ غیر از این است که اذهان را از راه‌ اصلی منحرف کنند؟ شما حاضران هر کدام باید به مصابه‌ی یک نیرو و ستاد انقلابی این مباحث را مطرح کنید تا برای مردم و همه توضیح داده شود.

 

 

وی با اشاره به منویات رهبری، گفت: دو تفکر و دو نگاه وجود دارد؛ یک نگاه به بیرون و نگاه دیگر متکی به درون و استفاده از ظرفیت‌های کشور است.

 

عضو شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: دشمن خودش معترف است و آقای اوباما در روز آخری که کاخ سفید را ترک کرد، اعتراف کرد که ما در ۵ سال هر آنچه در اختیار داشتیم به کار گرفتیم اما نتوانستیم در سوریه کاری کنیم چون ایران مانع ما بود.

 

وی افزود: در شرایطی توافق اعلام شد که دشمن نه تنها گزینه نظامی نداشت بلکه معترف بود که ساختار تحریم هم درحال فروپاشی است؛ این مباحث باید در انتخابات روشن شود، چرا که فصل بررسی کارنامه است.

 

وی گفت: باید با شناخت از عملکردها، بدانیم که برای چهار سال آینده کدامین نگاه می‌تواند کشور را پیش ببرد؛ این تفکر، تفکر انقلابی است چرا که ملت ما آن را تجربه کرده است.

 

جلیلی با تاکید بر اینکه باید ثمرات برجام بازگو شود، افزود: برجام یک نوزاد نارس ناقص‌الخلقه است که نمی‌توانند آن را نگه دارند، اما تفکر انقلابی می‌تواند در تمامی زمینه‌ها موفق عمل کند.

 

وی با تاکید بر اینکه عده‌ای ادعای تعامل سازنده با جهان را دارند، گفت: تعامل سازنده چه بوده؟ تعامل سازنده یعنی تعاملی که بتوانید از آن روابط سیاسی به نفع کشور، ارزش‌های کشور، مردم و... استفاده کنید.

 

وی بیان کرد: ما به لطف انقلاب، بهترین روابط سیاسی را با عراق داریم، در عین حال ترکیه بدترین روابط را با عراق دارد؛ باید توجه کنیم که صادرات ما به عراق و ترکیه، با توجه به روابطی که داریم به چه میزان است؟

 

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: ما دعوایی با افراد نداریم؛ این ملت ۳۸ سال پیش انتخاب کرده و دعوت خدا و پیامبر را اجابت کردند و به اعتراف دشمنان نیز ایران با انقلاب حیات گرفت.

 

وی افزود: دشمنان هر آنچه که در توان داشتند به کار گرفتند که اولین گزینه نیز حمله‌ی نظامی در هشت سال دفاع مقدس بود، امثال شهید باکری ها ایستادند، مقاومت کردند و این امنیت را برای کشور به ارمغان اوردند؛ امروز نیز دشمنان معترفند که امنیت ایران مثال زدنی است.

 

عضو شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: تفکر انقلابی بود که امنیت را آورد، آن تفکری که خرمشهر را آزاد کرد امروز می‌تواند ایران را آباد کند؛ امروز اگر می‌خواهیم رییسی، رییس جمهور شود به همین دلیل است، با تفکر انقلابی است که کشور دچار وقفه نشده و بلکه حرکت می‌کند.

 

وی افزود: کشتی تفکر انقلابی این هنر را دارد که در امواج سهمگین حرکت کرده و کشور را پیش ببرد؛ اگر صحبت از امنیت است این تفکر انقلابی است که امنیت می‌آورد، باید پناهگاه مطمئن باشد نه اینکه پناه بردن به آن، بر سر آوار شود.

 

جلیلی گفت: تفکری انقلابی، عدالت را مبنای نگاه خود قرار داده و هرگز به این قائل نیست که عده‌ای باید داشته باشند و عده‌ای نیز از سفره‌های آنان چیزی سهمشان شود، باید دغدغه‌ی تمام شهروندان پیشرفت کشور باشد، رییس این ملت نباید به اختلاف طبقاتی بی‌تفاوت باشد.

 

وی گفت: شعار ما این است که به عقب بازنمی‌گردیم، چهارساله آینده، طوفنده، سازنده و همراه با سربلندی ملت ایران خواهد بود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.