به گزارش ایرنا، سعید جلیلی عصر سه شنبه در گردهمایی حامیان ابراهیم رئیسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، در تبریز افزود: در کنار شور انقلابی و احساسات پاک باید بدانیم چرا و چگونه باید انتخاب کنیم و قرار است بعد از این انتخابات چه اتفاقاتی در کشور بیفتد.
وی با بیان این که مردم با نگاه به چهار سال گذشته تصمیم درستی در 29 اردیبهشت خواهند گرفت، گفت: مردم آماده ایجاد تغییر هستند.
جلیلی با اشاره به این که انتخابات فصل محاسبه و اصلاح است، افزود: کارنامه دولت در چهار سال گذشته حد و اندازه آن را نشان می دهد و ماشین دولت نیاز به اصلاح دارد.
وی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری عرصه ای است که باید دولت مستقر پاسخگوی عملکرد چهار ساله اش باشد نه این که با طرح مسائل موهون دنبال حاشیه رفته و مردم را از اصل مطلب دور کند.
جلیلی طرح چنین مسائلی را نشان دهنده خالی بودن دست دولت در کارنامه چهارساله اش دانست و گفت: چهار سال قبل مطالبی عنوان شد و قول هایی به مردم دادند و در برابر یک پاسخ مورد اعتماد از سوی مردم دریافت کردند اما اکنون نسبت به این قول و قرارهای خود بی توجهی نشان داده و مسائل حاشیه ای و دیوارکشی را به میان می کشند.
وی افزود: آن ها قرار بود با گفت و گو با چند کشور قدرتمند مشکلات را حل کنند اما بعد از چهار سال هیچ عملکردی ارائه نداده و پاسخگوی این شعارها نیستند.
وی با بیان این که در آن موقع واژه هایی همچون تنش زدایی و بهانه زدایی را مطرح کردند، افزود: بعد از مدتی این واژه ها تغییر کرد و گفتند باید بیسار خوشحال باشیم که چرخ تانک ها به سمت ما نچرخید و ما مانع جنگ شدیم.
جلیلی ادامه داد: آنچه موجب ترس دشمنان از جمهوری اسلامی شده تفکر انقلابی به برکت خون شهدا به خصوص شهدای مدافع حرم است.
وی افزود: زمانی که دولت را در سال 1392 تحویل گرفتند 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور بود و امروز به یک هزار و 250 میلیارد تومان رسیده است.
وی اضافه کرد: بدهی دولت به بانک ها به 200 هزار میلیارد تومان رسیده است و به موازات آن هزینه دولت از 82 هزار میلیارد تومان در سال 1391 به 220 هزار میلیارد تومان رسیده است که تنها 10 درصد آن در حوزه عمرانی است و مردم دوست دارند از سرنوشت 90 درصد بقیه مطلع شوند.
جلیلی با بیان این که زمانی که آنها دولت را تحویل گرفتند 1.5 میلیون مسکن مهر تکمیل شده بود و یک میلیون واحد 70 درصد پیشرفت داشت، گفت: در چهار سال گذشته دولت از تکمیل 30 درصد بقیه عاجز مانده است.
در پایان همایش رئیس ستاد ابرهیم رییسی در آذربایجان شرقی از سفر این نامزد ریاست جمهوری به تبریز در روز شنبه 23 اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
آقایان سید مصطفی آقا میرسلیم فرزند سیدجلال، اسحاق جهانگیری کوه شاهی فرزند حسن، حسن روحانی فرزند اسدالله، سید ابراهیم رئیسی الساداتی فرزند سعید، محمدباقر قالیباف فرزند حسین و سید مصطفی هاشمی طبا فرزند سید ابوالقاسم، 6 نامزد احراز صلاحیت شده توسط شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستند.
خبرنگار: یحیی مرتضایی ** انتشاردهنده: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.