به گزارش ایرنا، سید مرتضی نیرومند اسکویی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تاثیرگذاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان در حوزه اشتغال اظهار کرد: شرکت شهرک های صنعتی استان در سال گذشته با تلاش و حمایت مدیران استانی توانست به بخشی از مهم ترین اهداف خود در سال 95 دست یابد.
وی سیاست گذاری توسعه صنعتی استان را حمایت از سرمایه گذاری در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته ذکر کرد و افزود: بر این اساس سهم بندی نقدی واگذاری زمین در شهرک های تقاضا محور به 25 درصد و در شهرک های صنعتی تازه تاسیس شهرستان ها به پنج درصد کاهش یافت.
نیرومند خاطر نشان کرد: بر این اساس بیشترین واگذاری در شهرک صنعتی ورزقان با دو هزار و 300 متر مربع در سال 1394 بود که در سال گذشته به 30 هزار متر مربع افزایش یافت.
وی با اشاره به سطح بندی شرکت شهرک های صنعتی در سطح کشور، جایگاه استان را در گروه یک اعلام کرد و گفت: شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی به منظور تشویق سرمایه گذاران کمترین قیمت را در واگذاری حق انتفاع از سرمایه گذاران دریافت می کند.
نیرومند، توسعه شهرک های صنعتی تقاضا محور را یکی از مهم ترین اولویت های شرکت شهرک های صنعتی استان دانست و افزود: توسعه 70 هکتاری شهرک صنعتی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دست اقدام است و امیدوارم دستگاه های مربوطه نیز همکاری خوبی با شرکت شهرک ها صنعتی استان داشته باشند.
وی همچنین گفت:در آینده ای نزدیک در مجموع یک هزار و 321 هکتار به مساحت شهرک های صنعتی استان افزوده می شود.
به گفته مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی هم اکنون 56 هزار و 76 نفر در شهرک های صنعتی استان مشغول فعالیت هستند که در سال گذشته با اجرای طرح رونق تولید ،یک هزار نفر نیز افزایش اشتغال داشت.
نیرومند، مشوق های سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی را فروش اقساطی زمین، استمهال اقساط، تقسیم بندی اقساط ، بخشودگی اقساط باقی مانده در صورت بهره برداری زودتر از موعد، تسهیلات ویژه برای مخترعان و شرکت های دانش بنیان، واگذاری انشعاب بصورت اقساط و تهیه نقشه ها با یک سوم قیمت مصوب نظام مهندسی اعلام کرد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان نیز با اشاره به اهمیت صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری گفت: 95 درصد صنایع استان از لحاظ تعداد، صنایع کوچک هستند.
مجید یاریگر از شناسایی 37 خوشه صنعتی در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه آذربایجان شرقی در این راستا پیشرو است و اقدامات بسیار خوبی نیز تاکنون در این راستا انجام شده است.
وی با اشاره به ابلاغ چهار کنسرسیوم صادراتی به استان در سال گذشته اظهار کرد: تا کنون هفت کنسرسیوم صادراتی در استان را ساماندهی کرده ایم.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.