به گزارش ایرنا، شهیدخت مولاوردی روز دوشنبه در بازدید از یک واحد طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی در تبریز، افزود: با توجه به حضور خیل انبوه بانوان در دانشگاه ها و تحصیل در رشته های مختلف می توان از این ظرفیت بسیار وسیع برای دست یابی به اهداف اقتصادی دولت و نیز دست یابی به اشتغال جوانان به نحو شایسته ای بهره جست.
وی اظهار کرد: هم اکنون با توجه به وضعیت سریع رشد علم و تکنولوژی، باید متناسب با شرایط جهانی برای عرصه های اقتصادی برنامه ریزی کنیم و دولت تدبیر و امید در این راستا تلاش های خود شروع کرده است.
مولاوردی، حضور صنایع دانش بنیان و فناورانه ایران در عرصه های جهانی را ضروری دانست و ادامه داد: دولت از چنین واحدهایی که برای توسعه صادرات علم و فناوری تلاش کنند، حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، شرکت طراحی و تولید سیستم های الکترونیکی پارلار به عنوان یکی از واحدهای مهندسی الکترونیک با بهره مندی از متخصصان و استادان دانشگاه های تبریز از سال 1380 فعالیت خود را در قالب واحدهای تحقیق و توسعه، تولید، صنایع، تست و کنترل کیفیت آغاز کرد.
محصولات این واحد صنعتی شامل سیستم نمایشگر و کنترلر لوازم خانگی از جمله یخچال، فریزر، هود آشپزخانه، اجاق گاز، ماشین لباسشوئی، کولرهای آبی و همچنین پنل داشبورد تراکتور می باشد.
هم اکنون در این واحد تولدی تعداد 201 نفر از تحصیل کردگان رشته های فنی و مهندسی مشغول به کار هستند که 70 درصد آنها دارای مدرک کارشناسی و 10 درصد کارشناسی ارشد می باشند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.