استاندار آذربایجان شرقی گفت: معتقدیم توسعه پایدار امکان‌پذیر نیست مگر با آموزش و پرورش و تربیت اصولی نیروهای انسانی متخصص و متعهد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در آیین تجلیل از فرهنگیان منتخب استان با اشاره احادیث و سخنانی از بزرگان در ارتباط با اهمیت شغل معلمی اظهار کرد: یادآوری همه روزه این تعابیر، خالی از لطف نیست، چرا که ذکر این تعابیر می‌تواند همیشه در ذهن انسان تداعی‌گر شغل ارزشمند معلمی باشد.
وی از معلمان به‌عنوان بزرگترین و بهترین امانتداران عالم نام برد و افزود: معلمی، توفیقی الهی است و چه بسا بسیاری از افراد جامعه علاقه وافری به این شغل ارزشمند داشته اما توفیق الهی شامل حال آن ها نشده باشد.
وی با بیان اینکه به عنوان خادم مردم استان، قدردان زحمات تمامی فرهنگیان و معلمین عزیز هستم، ابراز کرد: خوشبختانه تمامی انتظاراتی که از اداره کل آموزش و پرورش استان پس از انتصاب آقای پاشایی داشتیم، محقق شده و با افتخار اعلام می‌کنیم که نسبت به سال‌های گذشته به وضعیت قابل قبول و مطلوبی دست یافته‌ایم.
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت نامناسب استان در حوزه آموزش و پرورش در سال‌های گذشته، بیان کرد: متاسفانه سیستم تعلیم و تربیت استان در سال ۹۲ بسیار ضعیف بود و از نظر فضاهای فیزیکی، آموزش، پژوهش و رفاه فرهنگیان وضعیت اسفناکی را شاهد بودیم؛ شاخص قبولی کنکور نیز که ماحصل تلاش معلمین است در شان استان ما نبود، اما امروز با تلاش مدیران مربوطه و شما معلمین عزیز، پس از استان تهران، استان ممتاز و برتر در زمینه شاخص‌های تعلیم و تربیت هستیم.
جبارزاده با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از باشگاه فرهنگیان در دولت یازدهم، گفت: این مجموعه در هشت سال گذشته دولت سابق، ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که پس از استقرار دولت یازدهم و در کمتر از یکسال، تکمیل و مورد بهره‌داری قرار گرفت و در حال حاضر یکی از بهترین اماکن اقامتی و رفاهی شمالغرب کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: سال گذشته، بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده با مدیرکل آموزش و پرورش استان، درخواست کردیم که مقدمات پذیرایی از ۱۲۰ هزار فرهنگی کشور در استان آماده شود که خوشبختانه در تابستان، میزبان بیش از ۲۴۲ هزار نفر فرهنگی و خانواده آنان در استان بودیم؛ اداره کل آموزش و پرورش استان با چنین اقدامات و فعالیت‌های ارزشمندی، کمک حال اقتصاد استان شد.                        وی همچنین با انتقاد از بسته شدن درب تالار معلم به مدت شش سال در دولت گذشته، تشریح کرد: بسته ماندن این تالار نیز به یکی از دغدغه‌های سیاسیون استان بدل شده بود، اما پس از استقرار دولت تدبیر و امید، تجهیز و بازسازی آن را آغاز کردیم که در حال حاضر یکی از تالارهای آبرومند استان است.
استاندار ریشه کردن بیسوادی در استان را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که تمامی فرزندان لازم‌التعلیم استان، در حال‌حاضر مشغول تحصیل هستند و در بیش از ۶۰ مدرسه استان، ۶۰ مدرسه تک کلاسه وجود دارد که در هر کدام از آن ها یک دانش‌آموز مشغول تحصیل است.
جبارزاده با انتقاد شدید از سیاسی‌کاری‌های برخی افراد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: برخی‌ها در ایام انتخابات، می‌خواهند با بحث حقوق معلم و موارد این چنینی فضا را ناآرام کنند که انصاف نبوده و جای تاسف دارد.
وی تشریح کرد: هر آن چه که دولت در توان داشته برای معلمین انجام داده و این مهم را بر اساس باور و اعتقاد خود به اهمیت حمایت از معلمین انجام داده است، نه انجام یک وظیفه مقطعی.
 گفتنی است، در پایان این مراسم، تعدادی از فرهنگیان و معلمین منتخب استان نیز تجلیل شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.