به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز یکشنبه در آیین تجلیل از فرهنگیان منتخب استان با اشاره به احادیث و سخنانی از بزرگان در ارتباط با اهمیت شغل معلمی افزود: یادآوری همه روزه این تعابیر، خالی از لطف نیست، زیرا که ذکر این تعابیر می تواند همیشه در ذهن انسان تداعی گر شغل ارزشمند معلمی باشد.
وی ادامه داد: معلمی، توفیقی الهی است و چه بسا بسیاری از افراد در جامعه باشند که علاقه وافری به این شغل ارزشمند داشته باشند ولی توفیق الهی شامل حال آن ها نشده باشد.
جبارزاده اظهارکرد: متاسفانه نظام تعلیم و تربیت استان در سال 92 بسیار ضعیف بود و از نظر فضاهای فیزیکی، آموزش، پژوهش و رفاه فرهنگیان وضعیت اسفناکی را شاهد بودیم و شاخص قبولی کنکور که ماحصل تلاش معلمان است، در شان استان آذربایجان شرقی نبود.
وی ادامه داد: امروز با تلاش مدیران و معلمان پس از استان تهران، آذربایجان شرقی استان ممتاز و برتر در زمینه شاخص های تعلیم و تربیت است.
جبارزاده با اشاره به تکمیل و بهره برداری از باشگاه فرهنگیان در دولت یازدهم گفت: این مجموعه در هشت سال گذشته دولت سابق، 42 درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی پس از استقرار دولت یازدهم و در کمتر از یکسال، تکمیل و مورد بهره داری قرار گرفت و در حال حاضر یکی از بهترین اماکن اقامتی و رفاهی شمالغرب کشور محسوب می شود.
وی افزود: در تابستان سال گذشته میزبان بیش از 242 هزار نفر فرهنگی و خانواده آنان در استان بودیم.
استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از بسته شدن درب تالار معلم به مدت شش سال در دولت گذشته اضافه کرد: پس از استقرار دولت تدبیر و امید، تجهیز و بازسازی آن را آغاز کردیم که در حال حاضر یکی از تالارهای آبرومند شهر و استان می باشد.
وی، ریشه کن کردن بیسوادی در استان را یکی از مهم ترین اولویت های دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر 60 مدرسه تک کلاسه در آذربایجان شرقی وجود دارد که در هر کدام از آن ها یک دانش آموز مشغول تحصیل است.
جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد شدید از سیاسی کاری های برخی افراد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: متاسفم از اینکه برخی ها در ایام انتخابات، می خواهند با بحث حقوق معلم و موارد این چنینی فضا را ناآرام کنند که انصاف نیست.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.