به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی این اداره کل، داریوش باقرجوان در راستای تحقق این هدف در بخش سخت افزاری درسال 1395 به اجرای 3هزار و 95 کیلومتر خط کشی راه های استان، تهیه و نصب بیش از 6هزار و 400 علائم ایمنی راه ها و همچنین تهیه و نصب یا بهسازی 430 مترمربع تابلوهای اطلاعاتی اشاره کرد .
وی از ایمن سازی بیش از320 عدد سرگارد ریل ها، 2 هزار و 700 کیلومتر شیب حاشیه راه ها، 45 قوس تنددارای فاصله دیدکم و تعمیر و بازسازی 4 هزار شاخه گاردریل های تصادفی در سال گذشته خبرداد .
باقرجوان همچنین با اشاره به تدوین بانک های اطلاعاتی کارآمد و تحلیل های کارشناسی جامع برای آسیب شناسی وضع موجود، تعیین نقاط ضعف و اتخاذ برنامه های عملیاتی با هدف کاهش تلفات ناشی ازسوانح رانندگی، ادامه داد: اجرای برنامه های آموزشی برای عابران پیاده، موتورسواران و دانش آموزان و تولید و پخش برنامه های آموزشی، فرهنگی مشترک با صدا و سیما از عمده برنامه های نرم افزاری این اداره کل است.
وی با بیان اینکه این اقدام ها در مجموع منجر به کاهش آمار تلفات ناشی از سوانح رانندگی در راه های برون شهری استان شده است، ادامه داد: اصلاح نقاط حادثه خیز از برنامه های در دست اجرای این اداره کل در سال جاری است.
مدیر کل راهداری استان آذربایجان شرقی همچنین از تعمیرات اساسی پل های بزرگ شامل تعمیرات قرنیز و نصب حفاظ و مقاوم سازی 19 دستگاه پل بزرگ با اعتباری افزون بر 29 میلیارد ریال درسطح محورهای شریانی استان و اجرای سیستم مدیریت پل ها برای 80 دستگاه پل بزرگ در این استان خبرداد.
باقرجوان، رفع و اصلاح نقاط پرحادثه، تعریض و بازسازی ورودی کلیبر به طول 5/1 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 30 درصد، احداث زیرگذر روشت بزرگ در محور بناب- مراغه با پیشرفت فیزیکی 80 درصد، تکمیل احداث تقاطع غیرهم سطح بایرام در محور اسکو - خسروشهر- آذرشهر، تکمیل تقاطع غیرهم سطح سردرود با پیشرفت فیزیکی بیش از65 درصد و احداث حصار برفگیر در محوراهر - کلیبر به طول تقریبی یک کیلومتر از دیگر فعالیت های انجام گرفته در حوزه نگهداری راه ها در سال 95 برشمرد.
وی آسفالت مصرف شده برای راه های استان آذربایجان شرقی را در سال گذشته 294 هزارتن اعلام کرد و گفت: اعتبارهزینه شده برای تامین این میزان آسفالت 338 میلیارد ریال است.
باقرجوان با اشاره به اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در سطح راه های شریانی استان در سال 95 از انجام عملیات لکه گیری به حجم 622 هزار و 201مترمربع، اجرای روکش توپکا به طول 115 کیلومتر، اجرای روکش ماسه آسفالتی(آسفالت حفاظتی) به طول110 کیلومتر، اجرای روکش آسفالت الیافی به طول 5 کیلومتر و اجرای روکش حفاظتی فوگ سیل به طول 8 کیلومتر خبرداد.
در سطح استان ۲۳۵ کیلومتر آزادراه, ۴۳۹ کیلومتر بزرگراه, ۱۰۴۲ کیلومتر راه اصلی, ۱۷۲۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰۵۶۹ کیلومتر راه روستائی وجود دارد.
انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.