به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرضا صالحی امیری شنبه شب در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: در این مدت از اظهارنظرهایی که تحریک کننده باشد و باعث تنش و رنجش شود، پرهیز کرده ایم و در دایره نظام حرکت می کنیم.
وی اظهار کرد: معتقدیم کار فرهنگی نیاز به جنجال ندارد؛ در سال 1391 شمسی، 62 هزار عنوان کتاب در کشور چاپ شد، این در حالی است که در دولت تدبیر و امید در سال گذشته 88 هزار عنوان چاپ شد.
وی ادامه داد: ما نظارت را بر اساس آیین نامه مصوب انجام می دهیم و اسلام، انقلاب، مقام معظم رهبری و مراجع اعظام خطوط قرمز ما هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مطالبی که تفرقه آفرینی و فرهنگ بیگانگان را تبلیغ می کند در دایره نظام نمی گنجد و کاری که ما انجام می دهیم، برخورد نیست، بلکه تذکر می دهیم تا موارد را حذف کنند و با انجام شروط ارایه شده مجوز چاپ دریافت کنند.
وی اضافه کرد: نظارت ها در حوزه فرهنگ تخصصی است و سلیقه و شخصی نیست؛ این نظارت در گفت و گو با مولف انجام می شود و یک طرفه نیست.
وی با بیان اینکه مسیر صدور مجوز باز است و بسته نیست، گفت: قطعا مرزهایی داریم که قانون مشخص کرده است و در این راستا، استقلال، مبانی دینی، شبهه افکنی در اعتقادات مردم و مطالب خلاف شئونات نباید انجام شود.
صالحی امیری با اشاره به اینکه سیاست رسمی ما، توسعه فضای مجازی و تامین امنیت فضای مجازی است، افزود: در شورای فرهنگ عمومی این موضوع مصوب شده است که شبکه های پر مخاطب یک آیه قرآن و روایت از معصومین (ع) ارایه کنند تا فرهنگ قرآنی به متن جامعه وارد شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان ادامه داد: استاندار آذربایجان شرقی یکی از استاندارانی است که در دولت نفوذ و کارآمدی دارند و در اقتصاد مقاومتی جز موفق ترین استانداران بوده و در انجام مسیولیت اقتصاد مقاومتی جزو استان های موفق و فعال کشور هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز در این دیدار گفت: تخلفات رسانه ها در مسایل انتخاباتی مورد توجه وزارت ارشاد قرار گرفته است.
آیت الله محسن مجتهد شبستری افزود: دشمن از طریق فضای مجازی وارد شده و در هر استانی لازم است که افراد اهل علم شبهاتی را که القا می شود رصد کنند و جواب انها نیز ارایه شود.
وی ادامه داد: در آذربایجان شرقی این امر توسط اساتید امر در حال انجام است.
وی تاکید کرد: دشمنان، اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و مطالب ضد نظام جمهوری اسلامی را به جوانان القا می کنند که باید رصد شود و به تناسب این شبهات پاسخگویی شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در چند جشنواره استانی و بین المللی سفر دو روزه ای به آذربایجان شرقی داشته است.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.