مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری سیمرغ آذربایجان از راه‌اندازی حمام آفتاب در مجموعه سد امند خبر داد.
 
سعید رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در خصوص وضعیت مجموعه سد امند اظهار کرد: سابقه تشکیل سد امند به دست وزارت کشاورزی سابق، به 20 سال گذشته برمی‌گردد که پس از ادغام وزارت کشاوری و جهاد سازندگی، به جهاد کشاورزی تحویل داده شد. هدف جهاد کشاورزی از احداث این سد، استفاده زراعی باغات پایاب از آن بود که متاسفانه سالیان سال، به علت عدم مدیریت اهالی پایاب و هزینه‌بر بودن آن، نمی‌توانستند سد را پر کنند.
 
وی افزود: در سال 89، پس از مطالعات دو ماهه‌ای که یک شرکت ایتالیایی در این منطقه انجام داد، شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری سیمرغ آذربایجان وارد عمل شد و در قدم اول، زمین‌های اطراف سد را تملک و خریداری کرد که برای تمامی تملک‌های خود، سندهای قانونی دارد.
 
رحیمی بیان کرد: مخزن سد بر اساس تصمیمی که از سوی مدیریت ارشد استان گرفته شد، به آب‌منطقه‌ای استان تحویل داده شد و جا دارد از زحمات مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیریت آب‌منطقه‌ای استان قدردادنی کنم که همکاری‌های بسیار زیادی با ما داشتند.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری سیمرغ، با بیان این‌که این شرکت قراردادی 25 ساله برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه را دارد، گفت: پس از ورودمان به این منطقه، طرحی برای توسعه جذب گردشگر برنامه‌ریزی کردیم و این طرح را در سه فاز پیش می‌بریم. پر کردن و نگهداری مخزن سد بر عهده شرکت سرمایه‌گذار بوده و در حال حاضر ورزش‌های آبی همچون جت اسکی، اسکی روی آب، قایقرانی و فلای‌بورد، در سطح آماتور و حرفه‌ای به ارائه خدمت می‌پردازند.
 
وی تأکید کرد: طرح‌های اقامتی کوتاه‌مدت را نیز در اطراف مخزن سد ایجاد کرده‌ایم و تالارهای پذیرایی، عروسی، رستوران‌های کنار ساحلی و ... در حال ساخت است که رستوران‌های کنارساحلی، از 15 خرداد ماه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد؛ همچنین احداث هتل پنج ستاره، در برنامه کاری ما قرار دارد که مطالعات لازم را نیز در این خصوص انجام داده‌ایم.
 
رحیمی ادامه داد: 44 هکتار زمین را تحت تملک داریم که مخزن سد نیز 33 هکتار است و در کنار این سد، به مسافت چهار کیلومتر، جاده سلامت احداث کرده‌ایم که این جاده سلامت بر طبق اکوسیستم منطقه بوده و سعی در مدرنیته کردن آن نخواهیم داشت.
 
وی گفت: ما بدون مطالعه وارد این منطقه نشده‌ایم و می‌دانیم که باید از زمانی که داریم، به بهترین شکل استفاده کنیم و در همین راستا، به صورت شبانه‌روزی کارهای عمرانی خود را پیش می‌بریم تا بتوانیم جوابگوی خواسته‌های مردم باشیم.
 
رحیمی خاطرنشان کرد: ما تا این لحظه هیچ‌گونه محدودیتی نداشتیم، چرا که تمامی مقررات جاری کشور را رعایت کرده‌ایم و خوشبختانه هیچ مشکلی نیز ایجاد نشده است.
 
وی در خصوص نحوه اقامت گردشگران در این منطقه نیز گفت: آلاچیق‌های اطراف مخزن سد، برای استفاده کوتاه‌مدت در طول روز هستند، اما با شرکتی در حال مشارکت هستیم تا با طرح‌هایی که دارند، آلاچیق‌های عشایری را از اول خرداد ماه در اختیار گردشگران بگذاریم تا این آلاچیق‌ها به عنوان یک هتل دو ستاره، حداقل پذیرای 200 نفر جهت اسکان شبانه باشند.
 
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گردشگری سیمرغ بیان کرد: همچنین در جلسه‌ای که با برخی پزشکان داشتیم، برای تعبیه حمام آفتاب به توافق رسیده‌ایم که این طرح شامل شنا، اتاق ماساژ، کلینیک پوست‌درمانی و ... خواهد بود و مطمئناً این کار را امسال به بهره‌برداری خواهیم رساند و مناطق حصارکشی شده را در نظر گرفته‌ایم تا بانوان نیز بتوانند از این طرح استفاده کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.