به گزارش ایرنا، حمید شکری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان میانه تاکید کرد: با توجه به اهمیت و نقش عشایر در حوزه تولید کشور،وظیفه مسئولان فراهم نمودن زمینه های بهره مندی از امکانات لازم است.
وی با اشاره به پنج روستای عشایر نشین شهرستان میانه گفت: این روستاها دارای مشکلاتی از جمله راه دسترسی، آموزش، بهداشت دام، انسان و گازرسانی می باشند که باید در رفع آنها و ارائه خدمات هر چه بیشتر به این قشر کمک کنیم.
فرماندار میانه با بیان اینکه مقرراتی در جامعه وجود دارد که برخی از آنها حاکمیتی است، افزود: رعایت این مقررات به نفع خود عشایر بوده و عدم رعایت آنها، حاکمیت دولت را زیر سوال می برد.
شکری افزود: در بحث توسعه روستایی نباید با انداختن کار بر عهده یکدیگر سبب ساخت و سازهای غیر اصولی توسط عشایر باشیم زیرا ابن بناها از استحکام لازم برخوردار نیستند و حادثه آفرین می باشند.
وی اظهار کرد: باید جامعه عشایر را با آموزش به رعایت مقررات در زمینه توسعه روستایی و چرای مراتع ملزم ساخت و اگر قوانین مرتع داری به عشایر آموزش داده شود در امر حفظ مراتع و منابع طبیعی نیز موفق خواهیم بود.
شکری در زمینه خدمات رسانی به مشکلات تحصیلی فرزندان عشایر نیز گفت: بحث آموزش فرزندان عشایر از اهمیت بالایی برخوردار است که فراهم آوردن امکانات و زمینه های لازم در این خصوص از وظایف ما مسئولان است.
جمعیت عشایری شهرستان میانه حدود سه هزار و 141 نفر است که در قالب 618 خانوار در 24 ییلاق این شهرستان مستقر هستند.
این تعداد عشایر که دو درصد جمعیت شهرستان را به خود اختصاص می دهند با 340 هزار راس دام، در 324 هزار هکتار از مراتع شهرستان میانه به چرای دام های خود می پردازند و علاوه بر محصولات صنایع دستی با 782 تن تولید پشم و 715 تن گوشت قرمز و 2 هزار و 799 تن شیر 20 درصد مواد پروتئینی شهرستان را تامین می کنند.
خبرنگار: زهره غلامی**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7231/6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.