به گزارش ایرنا، این جشنواره از امروز پنجشنبه به مدت یک هفته تا 22 اردیبهشت با مشارکت دانشگاه هنر اسلامی تبریز و سازمان همکاری کشورهای اسلامی (ارسیکا) در مجموعه تاریخی دانشگاه هنر اسلامی برگزار می شود.
در این جشنواره 150 هنرمند داخلی و 80 هنرمند از 33 کشور اسلامی، آخرین تجارب، دستاوردها و پژوهش‌های حوزه خلاقیت و صنایع دستی را در عرصه‌های هنرهای اسلامی را ارائه می کنند.
برگزاری 8 نشست در موضوعات نگارگری، کاغذسازی، ابر و باد، صحافی، تذهیب، خلاقیت و نوآوری، مطالعات تاریخی و میراث ناملموس، تجربه کشورهای آفریقایی در توسعه صنایع دستی از برنامه های این جشنواره است.
در پایان این جشنواره، به 30 اثر برگزیده در رشته های دهگانه شیشه، فلز، فرش، لباس سنتی، چرم، نگارگری، تذهیب و هنرهای تزیینی جایزه ای به میزان 80 هزار دلار اهدا می شود.
ارائه مقاله علمی و اجرای زنده صنایع دستی و نمایشگاه صنایع دستی از ۱۰ رشته و بیش از ۳۰ کشور اسلامی از برنامه های این جشنواره است.

** پذیرش 184 اثر در دبیرخانه جشنواره
دبیر سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی از پذیرش 184اثر در این جشنواره خبر داد.
به گزارش ایرنا، مهدی محمدزاده روز پنجشنبه در مراسم آغاز سومین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری هنرهای اسلامی و صنایع ‌دستی افزود: برای دبیرخانه این جشنواره ۶۴۰ اثر ارسال شده بود و آثار پذیرفته شده امروز در گالری دانشگاه هنر اسلامی تبریز به نمایش گذاشته و در بخشی مجزا داوری می شود.
وی جشنواره ملی نقاشی ایرانی را از برنامه های جنبی این جشنواره اعلام و اظهار کرد:
این جشنواره همزمان با برگزاری اولین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای اسلامی تهران تصویب شد و تا سه سال پس از آن اجرایی نشده بود.
دبیر سومین جشنواره خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی یادآوری کرد: به درخواست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و در انعقاد تفاهم نامه ای سه جانبه با ارسیکا و دانشگاه هنر اسلامی تبریز میزبانی این جشنواره و جایزه ۱۰۰ هزار دلاری به دانشگاه هنر اسلامی تبریز سپرده شد.
محمدزاده، ادامه داد: نگاه ویژه ارسیکا (وابسته به سازمان همکاری های اسلامی) به هنر صنایع دستی تبریز باعث تداوم و استمرار میزبانی تبریز در این جشنواره بین المللی است.
وی با بیان این که حمایت شهرداری تبریز از جشنواره، مایه دلگرمی هنرمندان اسلامی است، گفت: شهرداری تبریز در اجرای این جشنواره بین المللی نقش ویژه ای داشته است.
محمدزاده افزود: تبریز در حوزه علمی و عملی هنرهای اسلامی حرفی برای گفتن دارد و این جشنواره بین المللی فرصتی فراهم می کند تا هنر این شهر در میان هنرهای اسلامی بدرخشد.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.