به گزارش ایرنا، فردین فرمند روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته معلم با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با وجود کار بزرگی که برعهده دارد از فقیرترین وزارتخانه ها به شمار می رود، گفت: شخصیت اجتماعی همه افراد یک جامعه نشات گرفته از وجود معلمان است.
وی گفت: امیدواریم بتوانیم شاهد کاهش مشکلات فرهنگیان در کشور باشیم زیرا این قشر پرتلاش در تربیت دانش آموزان که آینده سازان جامعه به شمار می روند نقش مهمی دارد.
فرمند، آموزش، استقلال و وابسته به خود بودن را مهمترین درسی خواند که باید از سوی معلمان به دانش آموزان آموزش داده شود تا بتوانند روی پای خود ایستاده و برای حل مشکلات خود تلاش کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان میانه نه تنها در استان بلکه در کشور از بسیاری از امکانات و ظرفیت ها از جمله آب، خاک و سرمایه انسانی بالایی برخوردار است، گفت: با توجه به این ظرفیت ها نباید شاهد بیکاری در شهرستان باشیم اما متاسفانه آمار بیکاری در شهرستان میانه بالاست.
این نماینده مجلس دهم، وجود بیکاران تحصیل کرده در کشور را نشان از مشکل مدیریتی خواند و افزود: ترسیم آینده ای خوش برای کشور در گرو تعامل و همدلی است.
به گزارش ایرنا، دیگر نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه مشکلات عمومی جهان ناشی از ندانم کاری یا بی تقوایی نیست، افزود: فقدان عمل، عامل اصلی بسیاری از مشکلات عمومی است.
یعقوب شیویاری اظها کرد: عمل نکردن به اندیشه ها، اعتقادات و باورهای ارزشی سبب بیهودگی در جامعه می شود.
وی با اشاره به اینکه بی تفاوتی بزرگترین درد جامعه محسوب شده و بدتر از بیکاری است، افزود: بی تفاوتی به مسائل از سوی همه از جمله مسئولان، فرهنگیان و دانش آموزان سبب بی تفاوتی به سرنوشت جامعه می شود و این بی تفاوتی بزرگترین خیانت نسبت به خون پاک شهدا، آرمان های ارزشی امام راحل و مقام معظم رهبری می باشد.
شیویاری اظهارکرد: اگر در مقابل بیکاری به عنوان بزرگترین دشمن جامعه بی تفاوت بوده و به جنگ آن نرویم بزرگترین ضربه به پیکر اجتماع وارد خواهد شد.
خبرنگار: زهره غلامی ** انتشار: پرویز انصاری
/3038/7231/3071/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.