به گزارش ایرنا، سعید شبستری خیابانی روز چهارشنبه در نشست مشترک اعضای ستاد انتخابات و کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان گفت: این دوره از انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید در راستای دخالت دادن مردم در سرنوشت خود، تمامی اقشار مختلف را به حضور حداکثری در پای صندوق های رای تشویق کنیم.
وی انتخابات را از برکات انقلاب اسلامی دانست و افزود: مردم با انتخاب نمایندگان خود در انتخابات های مختلف، در تمامی حوزه های اجتماعی مشارکت کرده اند و با همین حضور خود بسیاری از مشکلاتی را که گریبانگر کشور بوده است را خنثی کرده اند.
شبستری با بیان اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای باعث دلسردی دشمنان و دلگرمی دلسوزان انقلاب می شود، اظهارکرد: به عنوان مجری این دوره از انتخابات، قانون را اجرا و تلاش می کنیم در نهایت صحت و امنیت و با اعتقاد به حق الناس بودن رای مردم، بهترین و سالم ترین انتخابات را برگزار کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تعامل خوب هیات اجرایی و هیات نظارت استان خبر داد و ادامه داد: خوشبختانه در این راستا هیچ مشکلی وجود نداشته و همه با هم تلاش می کنیم به سوی انتخاباتی با شکوه حرکت کنیم.
رییس ستاد انتخابات استان با تاکید بر لزوم انتخاب آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: انتظار داریم با کمک اصحاب رسانه بتوانیم این هدف را محقق کرده و زمینه مشارکت حداکثری با انتخاب آگاهانه مردم را بیش از فراهم کنیم.
شبستری با بیان اینکه هرچه به روز انتخابات نزدیک می شویم رقابت ها شدیدتر می شود، تاکید کرد: انتظار داریم تمامی کاندیداها با رعایت اخلاق انتخاباتی به رقابت با یکدیگر بپردازند.
وی در همین راستا اظهارکرد: با تلاش در راستای تقویت وحدت و اتحاد بین تمامی جریان های سیاسی و مردم می توانیم روز انتخابات را به یک 'جشن ملی حضور' تبدیل کنیم.
رییس ستاد انتخابات استان با تاکید بر رعایت قانون، ادامه داد: همه ما تفکرات سیاسی داریم ولی بر اساس جایگاهی که در آن قرار گرفته ایم در این دوره از انتخابات، بی طرف خواهیم بود و مر قانون را اجرا می کنیم.
این مقام مسئول اعلام کرد: هیچ یک از دستگاه های دولتی، حق تبلیغ بر له یا علیه کاندیدایی را ندارند و در صورت مشاهده چنین مواردی با متخلفان بر اساس قانون برخورد می کنیم.
وی همچنین گفت: با متخلفان انتخاباتی نیز به شدت برخورد می کنیم و در این رابطه علاوه بر تذکرات شفاهی و کتبی برخی پرونده ها را نیز به ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی ارسال کرده ایم.
شبستری افزود: تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مهم ترین اولویت ماست و اجازه نمی دهیم برخی ها به خاطر کسب چندین رای بیشتر، کلیت نظام را زیر سوال برده و وحدت ملی را خدشه دار کنند.
وی با انتقاد شدید از افزایش بداخلاقی های سیاسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی ها به راحتی و مثل آب خوردن برای خود، دشمن فرضی ایجاد می کنند و هموطنان خود را دشمنی بدتر از اسراییل تلقی می کنند ولی این افراد، سخت در اشتباهند و باید بدانند این انقلاب و نظام نشان داده است که با وجود خیانت برخی ها در 36 سال گذشته، با تمام توان به مسیر خود ادامه خواهد داد.
وی با بیان اینکه تمامی کاندیداها باید روحیه نقدپذیری داشته باشند، اظهارکرد: متاسفانه برخی ها چنان سیاه نمایی می کنند که انگار هیچ کار ارزشمندی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی انجام نشده است و با سخنان نسنجیده خود کلیت انقلاب اسلامی را زیر سوال می برند.
رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: برگزاری باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دلسرد و باعث دلگرمی دلسوزان نظام و انقلاب می شود.
وی با بیان اینکه در 6 شهر اهر، میانه، بناب، مراغه، شهر جدید سهند و مرند انتخابات این دوره به صورت الکترونیکی برگزار می شود، ادامه داد: از مجموع ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 13 هزار و 54 نفر تایید صلاحیت، 619 نفر رد صلاحیت شده و 287 نفر نیز انصراف داده اند.
وی همچنین تعداد واجدان شرایط رای دهی در استان را 2 میلیون و 800 هزار و 910 نفر اعلام کرد و افزود: تمامی مقدمات برای برگزاری انتخاباتی شفاف، سالم و قانونمند آماده است و توزیع سه میلیون و 145 هزار برگ تعرفه رای از امروز آغاز شده است.
شبستری همچنین تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان های اهر، هریس و مراغه و عجب شیر را 105 نفر اعلام کرد و افزود: 46 نفر از حوزه انتخابیه اهر و هریس و 59 نفر نیز در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر ثبت نام کرده بودند که از این تعداد، 23 نفر در حوزه انتخابیه اهر و هریس و 26 نفر نیز در مراغه و عجب شیر تایید صلاحیت شده و بقیه نیز رد صلاحیت شده و یا صلاحیت آنان محرز نشده است.
وی اعلام کرد: برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز 421 هزار برگه رای آماده توزیع است.
رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی گفت: در این دوره از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بیش از 50 هزار نفر در استان تلاش خواهند کرد.
علی نواداد، رییس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان نیز در این نشست از آمادگی استانداری برای برگزاری انتخاباتی با شکوه در استان خبر داد و عنوان کرد: تمامی تلاش خود را می کنیم که انتخاباتی در شان اسان و ایران اسلامی برگزار کنیم.
رضا استاد رحیمی، دبیر ستاد انتخابات استان نیز با تاکید بر لزوم توجه به مصالح و منافع ملی در انتخابا آتی گفت: انتظار داریم رسانه ها در زمینه مشارکت حداکثری مردم و تشویق آنان به انتخاب آگاهانه بیش از پیش تلاش کنند و تمامی مردم نیز بدون حب و بغض، کاندیدای اصلح را در جهت اعتلای نظام اسلامی انتخاب کنند.
یدالله قاری زاده، رییس کمیته حقوقی ستاد انتخابات استان نیز گفت: 3 هزار و 500 بازرس و سربازرس، روند برگزاری انتخابات در استان را رصد می کنند.
خبرنگار: پرویز انصاری* انتشار : محمد عزیزی راد
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.