به گزارش ایرنا، آیت الله محسن مجتهد شبستری روز چهارشنبه در مراسم برنامه ریزی بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: انقلاب اسلامی در دنیا بی نظیر است و قابل مقایسه با سایر انقلاب ها نیست چون بنیانگذار انقلاب، حضرت امام راحل، انسانی بزرگ و باکمالات معنوی زیاد بود.
وی افزود: امام بزرگوار که هم صحبت ها و هم سیره اش برای همه اسوه و الگوست، باید هر ساله مطالب و خاطرات آن بزرگوار برای آشنایی نسل جوان بازگو شود.
امام جمعه تبریز یکی از اهداف و آرمان های بلند امام خمینی را آزادسازی جهان اسلام و احیای احکام و معارف اسلامی توصیف کرد و گفت: هدف امام فقط آزادی ایران نبود بلکه به فکر کشورهای دیگر هم بود.
آیت الله مجتهد شبستری خاطر نشان کرد: اهداف بلند امام باید بازگویی شود تا مردم و به خصوص جوانانی که زمان امام راحل را درک نکرده اند، با این افکار بزرگ آشنا شوند.
وی با تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت سالگرد رحلت امام گفت: هر سال مراسم ارتحال امام باشکوه برگزار می شود و امسال هم باید باشکوه باشد چرا که امام فرد معمولی نبود.
امام جمعه تبریز با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری هم اظهار کرد: مردمی بودن در کنار جمهوری بودن نظام است و امام بر شرکت گسترده در انتخابات تاکید داشتند.
وی همچنین با اشاره به تقارن ایام بزرگداشت رحلت امام خمینی با ماه مبارک رمضان گفت: مراسم لیالی قدر و روز قدس نیز باید به شکل باشکوهی برگزار شود .
آیت الله شبستری با بیان اینکه روز قدس از یادگارهای امام خمینی است، افزود: باید سعی کنیم مراسم این روز هم از نظر کیفی و هم کمی به طور کاملی انجام شود و از این فرصت ها باید نهایت بهره برداری معنوی را بکنیم.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.