به گزارش ایرنا، حبیب شریفیان روز چهارشنبه در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان هشترود گفت: در این حادثه بیشتر زمین های کشاورزی و دامداری ها در روستاها خسارت دیده اند.
وی با بیان اینکه سیل قبلی نیز بیش از 3 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرده بود افزود: 200 میلیارد ریال برای جبران بخشی از این خسارات از سوی دولت واریز شده که به اماکن دامی و خسارت دیدگان اولویت دار پرداخت خواهد شد.
شریفیان همچنین به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در استان اشاره کرد و گفت: ناقل بیماری آنفلوآنزای پرندگان در استان، اردک ها و پرندگان مهاجر از سایر کشورها هستند که خوشبختانه تنها در چند روستای شهرستان های اهر و ورزقان مشاهده شده است.
وی همچنین به سنتی بودن بیشتر دامداری ها در هشترود اشاره کرد و افزود: اگر قرار باشد این واحدها از سنتی به صنعتی تبدیل شوند باید مختصات صنعتی را طی و کارشناسی شده عمل شود.
وی گفت: همچنین به واحدهای دامداری و دامپروی که در داخل شهرها و روستاها قرار دارند در صورت نقل مکان به بیرون از شهرها، تسهیلات داده خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود نیز در این جلسه با بیان اینکه 60 تا 70 درصد کشاورزان هشترودی در جریان سیل های اخیر خسارت دیده اند، گفت: سیل چند هفته گذشته در هشترود بیش از81 میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان خسارت وارد کرد.
اسماعیل کریمی اصل افزود: طبق ارزیابی های صورت گرفته توسط کارشناسان جهاد کشاورزی، عمده محصولات خسارت دیده در سطح منطقه را محصولات زراعی به مساحت هزار و 20 هکتار، محصولات باغی در سطح 275 هکتار، تاسیسات و منابع آبی شامل کانال های آبیاری عمومی در حدود 2 هزار متر و استخر ذخیره آب کشاورزی و تاسیسات آبیاری نوین 10 هزار متر شامل می شود.
ناصر نادری معاون فرماندار هشترود نیز در این جلسه خواستار مهلت دهی به وام های کشاورزان خسارت دیده شد و گفت: اکثر کشاورزان منطقه به خاطر سیل و سرمازدگی دچار خسارت شده اند.
در شهرستان هشترود سالانه حدود 230 هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی تولید می شود که عمده محصول تولیدی آن گندم است از این رو این شهرستان به انبار غله آذربایجان شرقی شهرت یافته است.
شهرستان هشترود با وسعت یک هزار و 990 کیلومتر مربع در 120 کیلومتری تبریز واقع شده و از شمال با بستان آباد، از شرق با میانه، از غرب با مراغه و از جنوب با چاراویماق همجوار است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.