به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مدیران موسسات فرهنگی، قرآنی و هنری استان با اشاره بر لزوم اتکا به پتانسیل فکری اصحاب فرهنگ و هنر، افزود: مجموعه مدیریت استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده است تا با تدوین برنامه های فرهنگی هنری از ظرفیت های موسسات مردم نهاد استفاده کرده و در این خصوص تمایل به بهره گیری کامل از تجربیات آن ها دارد.
وی با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: در رویکردهای دولت تدبیر و امید، اقدام های بسیار خوبی با تاکید بر دنبال کردن مشارکت نهادمند مردم انجام شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآوری کرد: برای بهره مندی دولت از نظرات نخبگان در فعالیت ها و برنامه ها، اقدام های خوبی انجام شده است و مدیریت فرهنگی در استان نیز در برنامه های مختلف از نظرات و ایده های نو و خلاقانه نخبگان استفاده می کند.
محمدپور، واسپاری فعالیت‌های فرهنگی و هنری به موسسات مردم نهاد را از رویکردهای اساسی این اداره کل اعلام کرد و از آمادگی این اداره کل برای واگذاری برخی از برنامه‌ها به موسسات و انجمن‌های فرهنگی و هنری خبر داد.
وی گفت: هدف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایجاد تحرک فرهنگی بدون وابستگی به منابع محدود دولتی بوده و باید با تدبیر و برنامه‌ریزی صحیح، این اداره کل به مجموعه‌ای چابک در حوزه فرهنگ و هنر تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی بر لزوم فراهم کردن زمینه حضور نخبگان و اهالی فرهنگ و هنر در برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت: در سال ٩٥ امکان واگذاری چند برنامه در سطح استان به انجمن ها و موسسات به وجود آمد و ما شاهد توانمندی این مجموعه ها در برگزاری تمام امور بودیم.
محمدپور، افزود: دولت یازدهم واسپاری کارها به مجموعه های خصوصی را در برنامه دارد و به همین دلیل به تک تک هنرمندان و کاردانان اعتماد کرده و سعی دارد کار را به کاردان بسپارد.
وی با اشاره به اینکه اشتغال افراد زیادی به فعالیت‌های فرهنگی وابستگی دارد و بیش از ٢٠ هزار نفر در استان درگیر کارهای فرهنگی هستند، یادآوری کرد: اهالی فرهنگ و هنر و موسسات فرهنگی و قرآنی و هنری باید با برنامه ریزی و معرفی توانمندی های خود، سهم فرهنگ و هنر در تولید و اشتغال را مشخص کنند.
محمدپور، وجود ٧٤ موسسه فرهنگی در سطح استان را برازنده آذربایجان شرقی با پیشینه ای غنی و ارزشمند ندانست و افزود: این آمار از لحاظ کمی باید افزایش یابد و از لحاظ کیفی نیز ایده های خلاقانه و نوآورانه ای از سوی این موسسات در شان و جایگاه استان ارائه شود.
در این نشست مدیران موسسات فرهنگی، هنری و قرآنی، نکته نظرات و نقاط ضعف و قوت و مشکلات فراروی فعالیت این موسسات را ارائه کردند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.