به گزارش ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز سه شنبه در آیین تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و برگزیدگان جشنواره آموزشی شهید مطهری اظهارکرد: دانشگاه تبریز و علوم پزشکی، افتخار تربیت جمع زیادی از مدیران کشور و استان را داشته‌اند و امروز فرصتی است تا از یکایک استادان این دانشگاه قدردانی کنیم.
وی افزود: استادان و دانشجویان این دانشگاه در قبل و حین و بعد از انقلاب همواره نقش فعالی داشته‌اند و هر زمان که در مقاطع مختلف اعلام نیاز شده است بدون قید و شرط در صحنه حضور یافته‌اند.
جبارزاده ادامه داد: در دوران دفاع مقدس نیز هر زمان به حضور پزشکان احساس نیاز می‌شد اولین تماس ما با دانشگاه تبریز بود که همیشه فراتر از نیازها در منطقه حضور می‌یافتند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بزرگداشت مقام معلم نباید به یک روز خاص محدود شود، افزود: تکریم واقعی مقام معلمان و استادان، عملی کردن خواسته‌های آنان است و به‌کاربستن مدیریت علمی و گروهی در اداره امور است، چرا که نمی‌توان کارها را با منویات شخصی و تعلقات فردی اداره کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس، از روزی که مدیریت اجرایی استان را عهده‌دار شدیم گروه‌هایی متشکل از اساتید و صاحب‌نظران تشکیل دادیم و از آنها خواستیم که راهکار علمی مناسب برای اداره استان را ارائه کنند.
جبارزاده گفت: نتیجه این سیاست، تدوین سند تدبیر توسعه استان بود که حاصل تلاش یک‌ساله گروهی حداقل 150 نفره در قالب 12 کارگروه تخصصی است و امروز افتخار داریم که برای همه بخش‌های استان برنامه عملیاتی وجود دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فراموش نکرده‌ایم موقعیت استان در سال 92 در چه وضعیتی بود، گفت: متاسفانه در بخش‌های مختلف، جایگاهی در خور شأن استان نداشتیم و شاخص‌های استان در بسیاری از بخش‌ها در رتبه‌های پائین کشوری بود.
وی افزود: در آن سال‌ها جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و شاخص‌های آموزش و پرورش استان نیز در وضعیت خوبی نبود و در بخش درمان، تامین هزینه‌های درمانی به یکی از معضلات مردم تبدیل شده بود.
جبارزاده اضافه کرد: در بخش کشاورزی میزان ذخایر گندم استان به تنها 7 روز کاهش یافته بود و در بخش صنعت نیز بخش قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان تعطیل و یکصد واحد به وضعیت بحرانی دچار شده بود.
وی خاطرنشان کرد: در آن شرایط خاص، ما بر اساس آموخته‌های خود از اساتید دانشگاه، راهکارهای علمی را انتخاب و تأکید کردیم که هیچ کاری در استان بدون پیوست علمی و مطالعاتی نباید انجام شود.
جبارزاده گفت: خوشحالیم که امروز همه امور استان بر اساس یافته‌های علمی و پژوهشی انجام می‌شود و به‌عنوان نمونه کارهایی که در بخش پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام می‌شود و چهره‌هایی که این دانشگاه به جامعه علمی کشور معرفی کرده قابل افتخار است.
استاندار آذربایجان شرقی اظهارکرد: امروز دانشگاه علوم پزشکی تبریز به کارگاه عمرانی تبدیل شده و نزدیک به 300هزار مترمربع پروژه عمرانی در بخش سلامت استان در حال اجراست و خدمات این دانشگاه در سه‌ونیم سال گذشته به ‌شیوه چشمگیری افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه بسیاری از دغدغه‌ها و آرزوهای مقدس دوران دانشجویی ما امروز تحقق یافته است، افزود: در زمان حاضر در 21 شهرستان و بیش از 3 هزار روستا در استان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود و سفره خدمت برای همه کسانی که می‌خواهند به همنوع خود خدمت کنند پهن شده است.
جبارزاده ادامه داد: خدمات دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از شاخص‌ترین بخش‌های گزارش عملکرد استان است و نادیده گرفتن این خدمات در مقابل چند نقطه ‌ضعف کوچک شایسته نیست.
وی افزود: امروز همه مردم استان تحت پوشش بیمه درمانی هستند و پرداختی مردم به بیمارستان‌ها به حداقل رسیده و این یکی از آرزوهای ما بود که امروز عملیاتی شده است.
استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات 29 اردیبهشت اشاره کرد و گفت: آن‌چه ما به دنبال آن هستیم حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است که این حضور در شرایط فعلی که کشورمان در حال حرکت به سمت توسعه و درگیری با ابرقدرت‌هاست، به منزله تأیید نظام و حاکمیت است.
وی با اشاره به اینکه معلمان و اساتید، جزو گروه‌های مرجع و مورد اعتماد جامعه هستند، افزود: انتظار داریم که ضمن دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات، در انتخاب صحیح نیز به مردم کمک کنند.
جبارزاده همچنین مشارکت هرچه بیشتر جامعه دانشگاهی در اداره امور استان را خواستار شد و گفت: خود را بی‌نیاز از مشاوره و هم‌فکری صاحب‌نظران و اساتید دانشگاه‌ها نمی‌دانیم و علاقه‌مندیم با عملی کردن نظرات آنان، آذربایجان شرقی را به استانی آباد و توسعه‌یافته تبدیل کنیم.
در این آیین از استادان نمونه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و برگزیدگان جشنواره آموزشی دانشجویی شهید مطهری تجلیل و قدردانی شد.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.