محمد حسن نژاد روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی در اکثر انتخابات ها به ویژه مجلس و شوراها قبیله گرایی و ملاک های طایفه ای است، افزود: جامعه ای که عزم توسعه سیاسی دارد باید عقلانیت فرهنگی را جایگزین فرهنگ سنتی و عشیره‌ای کند.
وی اظهار کرد: عقلانیت فرهنگی برخلاف فرهنگ سنتی، انتخاب برمبنای خویشاوندی، قومیت، ثروت و شهرت را نمی ‌پذیرد، برای اصلی‌ ترین حقوق انتخاب کنندگان یعنی نظارت و پرسش ‌گری احترام ویژه‌ای قائل است و معیار اصلی انتخاب را تخصص و کارآمدی می‌ داند، پیش از پذیرش شعارها و برنامه‌های یک نامزد تحقق آنها را امکان سنجی می‌ کند و نقد منصفانه را با آغوش باز پذیرا است.
حسن نژاد اضافه کرد: مردم به دنبال افرادی باشند که سابقه کاری و تجارب عملی خوبی داشته و اهل عمل باشند تا حرف و صاحب نظر.
وی، جهان دیدگی، سلامت نفس، توان کار تیمی و گروهی و روحیه ایثار و از خود گذشتگی را از دیگر ملاک های انتخاب افراد اصلح اعلام کرد و افزود: باید افرادی انتخاب شوند که وام دار اشخاص و گروه نباشند و هدف آنها فقط خدمت باشد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه در بررسی صلاحیت کاندیداها نباید در برابر افراد نااهل و ناکارآمد کوتاه آمد، گفت: هیات عالی نظارت با دقت و بدون هیچگونه اغماض با عمل به مر قانون به اعتراض افراد رد صلاحیت شده رسیدگی کند.
حسن نژاد با بیان اینکه رای مردم با انتخاب اصلح در شکل دهی هرم مدیریتی و چگونگی عملکرد مسئولین نظام تاثیر دارد، یادآور شد: آرای تک تک مردم در انتخابات مختلف همچون خشت های مستحکمی است که هرم مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهند و این امر نشان می دهد که باید آحاد مردم در انتخاب خود دقت و حساسیت لازم را به خرج دهند تا این هرم به واسطه افراد کاردان و پاک دست در سطوح مختلف به شایستگی در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.
وی گفت: شوراهای شهر و روستا به عنوان مدیران میانی در هرم مدیریتی به واسطه ارتباط گسترده با طیف های مختلف مردم در مناطق شهری و روستایی می توانند بهترین نقش را ایفا کنند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.