به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری، سعید شبستری در دیدار با هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه ‌نگاران آذربایجان شرقی، افزود: با آغاز به کار این موزه، برگ زرین دیگری به تاریخ ارزشمند استان افزوده می شود و امیدواریم با افزایش هماهنگی بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همچنین انجمن صنفی روزنامه نگاران شاهد ارتقای روزافزون تبریز در تمامی حوزه های اجتماعی و فرهنگی شویم.
وی با اشاره به پیشینه ارزشمند و تاریخی کلانشهر تبریز در زمینه مطبوعات و صنعت چاپ، گفت: موزه مطبوعات و چاپ آذربایجان بنا به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان آماده افتتاح است و در آینده ای نزدیک پس از اقدامات لازم همچون زیباسازی محیط و نورپردازی افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به ایجاد 10 موزه در تبریز در آستانه رویداد مهم تبریز 1397، بر ضرورت تجهیز سریع و آغاز به کار موزه مطبوعات آذربایجان تاکید کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست گفت: با همکاری های خوبی که بین این اداره کل و انجمن صنفی روزنامه نگاران داریم به یکی از قول های خود مبنی بر تاسیس موزه مطبوعات عمل کردیم.
مرتضی آبدار افزود: در ماه های اخیر، بر اساس توافق های اولیه با انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، محل خانه حریرچی به عنوان محل موزه مطبوعات استان درنظر گرفته شد و بر همین اساس نیز پس از انجام مکاتبه ها و پیگیری های لازم، موزه مطبوعات استان در همین خانه تاریخی آغاز به کار خواهد کرد.
وی ادامه داد: امیدواریم انجمن صنفی روزنامه نگاران استان، محتوای لازم برای تجهیز کامل این موزه را نیز فراهم کند تا گنجینه ارزشمند دیگری در تبریز ایجاد شود.
به گفته وی، اقدامات لازم برای ایجاد موزه نگارگری و موزه نقاشی نیز در خانه حریرچی از سوی این اداره کل در حال انجام است.
بر اساس این گزارش همزمان با آغاز به کار موزه مطبوعات تبریز، جلد اول کتاب هشت جلدی 'تاریخ مطبوعات آذربایجان' تالیف محمد عزیزی راد رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در آذربایجان شرقی نیز رونمایی می شود.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: محمد عزیزی راد
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.