به گزارش ایرنا، نقی مسکینی روز دوشنبه در جلسه ستاد بحران مراغه افزود: با توجه به احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی از مناطق این شهرستان در چند روز آینده، تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه حوادث و نیز وارد آمدن خسارت به مناطق روستایی انجام شده است.
وی ادامه داد: با وجود وارد آمدن خسارت به برخی از تاسیسات خدمات رسان از جمله آب روستایی و بروز بعضی مشکلات در آب شهری، تدابیر لازم برای تکرارنشدن این گونه حوادث با همکاری دستگاه های اجرایی و امدادی انجام شده است.
وی اضافه کرد: برای این منظور و در راستای آمادگی کامل برای امدادرسانی ضروری در هنگام وقوع سیل، از امروز گروه های امدادی به صورت آماده باش کامل در برخی از مناطق روستایی و صعب العبور این شهرستان حضور خواهند یافت.
رئیس اداره هواشناسی مراغه نیز در این جلسه با اشاره به ورود جریانات بارشی به این منطقه گفت: بارش باران در این شهرستان در روزهای آینده آغاز شده و از عصر فردا شدت می گیرد.
رامین حاجی زاده افزود: باتوجه به شدت بارش ها در روزهای آینده، احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و وقوع سیل در برخی از مناطق وجود دارد.
وی اضافه کرد: شدت بارش باران در ارتفاعات و دامنه های کوه سهند در این شهرستان در روزهای آینده بیشتر خواهد بود و در این راستا رعایت نکات ایمنی و اتخاذ تصمیمات برای آمادگی بیشتر در مقابله با بروز هرگونه آب گرفتگی و سیلاب ضروری است.
به گزارش ایرنا، در یک ماه اخیر بارش سنگین باران و جاری شدن سیل در برخی از مناطق مراغه موجب وارد آمدن خسارات زیادی به واحدهای مسکن روستایی، زیرساخت راه های روستایی و بخش کشاورزی این شهرستان شده است.
مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.