معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دولت تدبیر و امید در طول نزدیک به چهار سال گذشته بیش از 300 میلیارد تومان به دهیاری ها کمک مالی کرده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد صادق پورمهدی در همایش بزرگداشت روز شوراها که با شرکت دهیاران و شوراهای شهری و روستایی در سالن اجتماعات فرمانداری ملکان برگزار شد، افزود: خوشبختانه با مشارکت عمومی، چند برابر بیشتر از کمک دولت طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در روستاها اجرا شده است. 
وی، داشتن تعهد در کنار تخصص، جذب مشارکت عمومی، استفاده از توان فکری و مالی، داشتن روحیه نقد پذیری، سلامت نفس و جذب اعتماد عمومی را از ویژگی‌های شوراهای شهر و روستا ذکر کرد. 
پورمهدی جایگاه شوراها در کشور را مهم دانست و خاطرنشان کرد: شوراها باید ضمن شناخت اهمیت کار و جایگاه خود، اعتماد مردمی را افزایش داده و با مشارکت عمومی و کمک گرفتن از ظرفیت دستگاه‌های دولتی در جهت توسعه و عمران شهرها و روستاها بکوشند. 
وی با بیان اینکه شورا یک نهال نوپا در نظام جمهوری اسلامی است، افزود: شورا رفته رفته جایگاه خود را در کشور یافته است؛ ولی متاسفانه در مواقعی عملکرد برخی شوراها در نقاط مختلف کشور، علامت سئوال‌هایی را در ذهن‌ها به وجود آورده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: داشتن تعهد در کنار تخصص از اولین ویژگی شوراهاست و برای موفقیت در کارها وجود هر دو ضروری بوده و خلا یکی از این دو، باعث نارضایتی و بروز مشکلات می‌شود.
وی داشتن روحیه کار تیمی و دسته جمعی را از دیگر ویژگی‌های یک شورا ذکر کرد و گفت: اگرچه ممکن است اختلاف سلیقه بین شوراها در شهرها و روستاها وجود داشته باشد، ولی به احترام رای مردم، باید اختلافات را کنار بگذارید و به توسعه عمومی فکر کنید؛ چرا که دود اختلافات شوراها نباید به چشم مردم برود. 
 وی تصریح کرد: شوراها باید منافع فردی را کنار گذاشته و  منافع اجتماعی را مدنظر قرار و به توسعه شهرها و روستاها توجه کنند.
وی با بیان اینکه شوراها سلامت نفس را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: خوشبختانه امروزه عملکرد همه‌ی دستگاه‌های دولتی و از جمله شوراها زیر ذره بین قرار دارد و  فضای مجازی اهرم کنترل کار و عملکرد ماست. 
وی، شورای شهری و روستایی را بعد از مجلس شورای اسلامی دومین نهاد قانون گذاری در کشور دانست و اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید بخش عمده‌ای از کارهای انجام شده در روستاها با مشارکت مردمی انجام شده و هر جا به مردم تکیه کرده‌ایم، مردم همراه ما بوده‌اند. 
معاون عمرانی استاندار به حادثه سیل اخیر استان نیز اشاره کرد و آن را در اثر تغییرات اقلیمی دانست و بر تجهیز هواشناسی به امکانات و دانش روز، آزادسازی بستر رودخانه‌ها و جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها تاکید کرد. 
وی افزود: در سال 87 به عبور خودروها از پل آذرشهر مجوز داده شده و باید بیایند و جواب جان باخته‌ها را بدهند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.